دانلود پایان نامه رشته مدیریت درباره مدل کسب و کار

خدمت از شرکت های قابل اطمینان، شفاف و مسئول نسبت به مسائل جامعه [106].

سامسونگ از انواعی از تلفن های خود پرده برداری کرد ه است که با انرژی خورشیدی کار کرده و بخش های عمده ای از آنها از مواد بازیافتی ساخته شده اند.
مزیت رقابتی
محققان ادعا می کنند که مدل کسب و کار می تواند منبع مزیت رقابتی باشد و این چیزی به جز موقعیت بازار محصول شرکت است [11,107]
برای برخی از انواع خاص شرکت ها مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی می تواند به منبع یا قابلیتی تبدیل شود که شرکت را به یک مزیت رقابتی پایدار هدایت می کند [18] .
با تولید اتومبیل هایی که سبز تر، امن تر و هوشمندانه تر هستند، ما مزیت رقابتی خود را ترقی داده و ارتباط قوی تری با مشتریان مان برقرار کرده ایم. (Alan Mulally, Ford President and Chief Executive Officer)
قابلیت ها و منابع
رهبر
رهبران موثر می توانند تصاویری احساسی و رویایی بسازند که به منبع مشارکت در امور مبدل شده و به پنداشت ها از اصول مشابه اجازه دهند تا در مدل های کسب و کار جدید نسبت به مدل های قدیمی برقرار مانند [101].
دستور العمل CSR به طور واضح به تصمیمات استراتژیک مربوط شده و رهبران کسب و کار لازم است به این موضوع توجه نمایند که در کدام بخش های CSR سرمایه گذاری نمایند تا گروه های مختلف ذینفعان را راضی نمایند [65,108] .
ما اهداف بلندی در حوزه تغییرات مربوط به نیروی کار، اجتماع و محیط زیست داریم اما می دانیم که نمی توانیم هر کاری انجام دهیم و نمی توانیم به تنهایی کاری کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم بر روی برخی از مناطق کلیدی که می توانیم با کارکنان، مشتریان، سیاست گذاران، جامعه مدنی و بین اعضای داخل و خارج از صنعت مشارکت نماییم تمرکز کنیم و همین باعث تمایز خواهد شد. (Mark Parker, President and CEO, NIKE, Inc)
مدیران
مدیران باید مدل های کسب و کار فعلی را با یک تفکر کل نگر و سیستمی تحلیل نموده و ترقی بخشند تا شرکت آنها برای آینده مهیا شود.[8]
… با توجه خاص به CSR، مدیران قادر خواهند بود تا یک سازمان منسجم و هماهنگ ساخته و در نتیجه ارتباطات برجسته تر و طولانی تری با ذینفعان خود برقرار نمایند [109] .
ما به مدیرانی با مهارت های رهبری قدرتمند نیاز داریم که بتوانند شرایط را درک نموده و تهدیدات را به فرصت تبدیل نمایند. (Siemens: Peter Loscher, President and Chief Executive Officer, November 2007).
کارکنان
هر کسی در سازمان در صفحه مشابه ای قرار دارد و هیچ کس منابع موفقیت را فراموش نمی کند [110].
تاثیرات مثبت CSR روی انگیزه، حفظ و استخدام کارکنان می تواند در نتیجه اعتبار سازمان، کار کردن در یک محیط کاری بهتر و همچنین مشارکت در CSR مانند برنامه های داوطلبانه باشد [66].
ما برنامهی سبز 2018 خود را به عنوان یک برنامه کاربردی برای همه کارکنان خود طراحی نموده ایم تا به موضوعات مربوط به محیط زیست جهانی کمک نموده و در پی حل آنها باشیم. (Takumi Kajisha, Managing Executive Officer, Corporate Citizenship and CSR: Panasonic)
منابع و فرآیند ها
سازمان ها همیشه نیازمند یکپارچه سازی منابع و فرآیند های کلیدی خود به شکل منحصر به فرد می باشند تا به خلق و انتقال ارزش برای مشتریان و کسب و کار خود دست یابند [17].
هرچه مسائل اجتماعی به کسب و کار یک سازمان نزدیک تر شود، فرصت بیشتری برای بکار بردن صحیح منابع و قابلیت ها داشته و همچنین فواید آن برای جامعه مهیا خواهد شد [2].
استونی فیلد (Stonyfield) کسب و کار خود را با بکار بردن خطوط راه آهن به جای حمل و نقل با ماشین های سنگین و همچنین تغییر رژیم غذایی دام ها از غلات به علف که باعث کاهش تولید گاز متان می شود بهبود بخشیده است.
فرمول سود
ساختار هزینه
طراحی یک مدل کسب و کار خوب هنری است که شامل اعتماد عمیق به خواست های مشتریان، درک آینده محتمل از هزینه ها و قابلیت های رقبا و خط سیر سازمانی و تکنولوژیکی می باشد [111].

دانلود پایان نامه

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

CSR می تواند باعث پیشرفت و بهبود ارزش های مالی سازمانی شود از طریق: کاهش هزینه های لحظه ای، ترقی در اعتبار سازمان، و کاهش اعمال تنظیمی که منجر به ایجاد هزینه برای سازمان می شود [112,113].
دوپونت (DuPont) از سال 1999 تا کنون با کاهش مصرف انرژی 2میلیارد دلار از هزینه های خود کاسته است.
مدل درآمد
برای بالا ماندن درآمد، شرکت باید پیشنهاداتی برای مشتریان داشته باشد که برای آنها ارزشمند بوده و رقبا نتوانند آنها را به شکل متمایز و یا با قیمت کمتر ارائه نمایند [3].
CSR می تواند به شکل غیر مستقیم و از طریق بهبود تصویر برند و یا مستقیم بوسیله محصولات همساز با CSR یا توسعه بازار و افزایش بهره وری کارکنان درآمد شرکت را افزایش دهد [106].
ساس (SAS) 2.43 میلیارد دلار از طریق کارایی الکتریکی در سال 2010 درآمد کسب نموده است.
ارزش
ارزش مشتری
مشتریان نقش اساسی در مدل های کسب و کار دارند و سه امکان عمومی برای ارائه ارزش به مشتریان وجود دارد: اول، ارائه ارزش با پیشنهاد محصولات برجسته (محصولات یا برندهای نوآورانه و انحصاری)، دوم، ارائه ارزش با پیشنهاد محصولات در یک قیمت پایین رقابتی و سوم، ارائه ارزش با پیشنهاد خدمات ویژه [114,115].
رجحان های مصرف کنندگان به سمت محصولات و خدمات سازمان های با مسئولیت اجتماعی، شفاف و قابل اعتماد افزایش خواهد یافت [106].
اتومبیل های گازوئیلی/ الکتریکی هیبریدی «تویوتا»
ارزش سهامداران
آنچه که سرمایه گذاران و سایر سهامداران می خواهند از مدل کسب و کار بدانند عبارت است از: چطور به خلق ارزش برای مشتریان خواهید پرداخت؟ چطور از آن طریق پول در خواهید آورد؟ [116, p. 173])
سهامداران به دنبال بهبود و ترقی عملکرد های مالی هستند که مسائل محیط زیستی و اجتماعی را همراه با ریسک ها و فرصت های آنان یکپارچه می کند [10, p. 2].
در شرکت فورد موتور بخشی از فشارها برای سیاست های مربوط به CSR از جانب سهامداران می باشد و در عوض شرکت فورد بر تامین کنندگان خود فشار وارد می کند.
ارزش ذینفعان
یک مدل کسب و کار می تواند به عنوان چارچوبی از چگونگی اداره نمودن کسب و کار، چگونگی انتقال ارزش به ذینفعان، و چگونگی متصل کردن بازارهای محصول و عوامل تولید دیده شود [8].
تعاریف مختلفی از CSR شده است و یکی از تعاریف اساسی آن این است که: “مدیریت علاقمندی های ذینفعان برای اعمال مسئولانه و غیر مسئولانه مربوط به مسائل اجتماعی، اخلاقی و محیط زیستی به شکلی که به خلق ارزش برای سازمان منجر شود [109; 117, p. 931].
ما ارتباط خود را با طیف گسترده ای از سازمان های خارجی از گروه های اجتماعی محلی گرفته تا NGO های جهانی، نمایندگان همهی اعضای اتحادیه های بهداشتی، بیماران و پزشکان و رهبران سیاسی و دولتی حفظ می کنیم. این ارتباط تنها به قصد دستیابی به اهداف کسب و کار نیست بلکه به ما کمک می کند تا حوزه هایی که ذینفعان ما معتقدند می توانیم در آنها نیازهای های اجتماعی را رفع نماییم را شناسایی کنیم (Johnson & Johnson)

2-6) گزاره ارزش
در طول 20 سال گذشته، استفاده از واژهی گزاره ارزش توسط محققان و مدیران افزایش یافته است [98]. لنینگ و مایکلز [118] گزاره ارزش را به عنوان منافع پیشنهادی به یک گروه از مشتریان و قیمتی که یک مشتری خواهد پرداخت تعریف می کنند. رویکرد آنها به عنوان یک سیستم انتقال ارزش ارائه شده است که شامل 3 مرحله است: انتخاب ارزش، تامین ارزش و تبادل ارزش (شکل 2-13)
توزیع
ترویج فروش
انتخاب ارزش
تولید ارزش
تبادل ارزش
نیازهای ارزشی مشتری
موقعیت یابی ارزش
توسعه محصول
توسعه خدمات
قیمت گذاری
تبلیغ
پیام فروش
تهیه و ساخت
توزیع
ترویج فروش
انتخاب ارزش
تولید ارزش

]]>

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *