اعتبار صفحه Page Authority چیست؟ و تاثیر آن بر سئو

سرفصل محتوا

  • اعتبار صفحه Page Authority چیه؟
  • چه مقداری واسه اعتبار صفحه و دامنه مناسبه؟
  • نکته های مهم درباره Page Authority و Domain Authority:
  • چیجوری روی پیج اتوریتی تاثیر گذاریم؟

اعتبار صفحه Page Authority چیه؟

Page Authority و Domain Authority یه عامل غیر رسمی سئو هستش که نقش بسیار مهمی داره.با در نظر گرفتن اینکه گوگلآپدیت page rankا رو متوقف کرده و اگه هم دوباره پیج رنکا رو به روز کنه، با فاصله های وقتی خیلی زیادی این کار انجام می شه، این دو عامل نقش مهمی دارن.

Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، به وسیله شرکت موز، ارائه می شن که از راه سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می تونین، مقدار page و domain authority سایت خود رو بررسی کنین.

بازه امتیاز PA بین ۱ تا ۱۰۰ه و هرچه این مقدار بیشتر باشه، احتمال اینکه صفحه، رتبه بالاتری در یافته های جستجو به دست بیاره بیشتره. Page Authority از اطلاعات جمع آوری شده به وسیله ربات Mozscape ، MozTrust ،MozRank و دیگه معیارها بدست میاد.

معمولا domain authority از page authority کمتره.domain authority، مربوط به اعتبار کل دامنه س.اما page authority فقط اعتبار یه صفحه (URL) رو نشون میده.

ارتقای این عدد به صورت صعودی سخت می شه.مثلا، رسیدن از صفر به ۲۰ بسیار آسون تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ه و همینطور تا صد ادامه داره.domain authority به وسیله کل page authority صفحات سایت، محاسبه می شه.

این مقدار، بیشتر براساس تعداد و کیفیت لینکای ورودی به سایتا(مشابه پیج رنک گوگل) محاسبه می شه و عمر دامنه یا صفحه، اندازه signalایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده و چند دلیل دیگه، که کسی از چگونگی محاسبه دقیق اون باخبر نیس، محاسبه می شه.

اما تلاش کردن، عددی ارائه بدن، که با الگوریتمای گوگل و بقیه موتورای جستجو(تا جایی که بتونن الگوریتما رو حدس بزنن)، نزدیکی بیشتری داشته باشه.

چه مقداری واسه اعتبار صفحه و دامنه مناسبه؟

عدد بالای ۷۰ بسیار بالا و ایده آله! کمتر سایتی در ایران اینطوریه!

عدد ۶۰ و بالاتر خیلی خیلی عدد مناسبیه.

عدد ۵۰ و بالاتر نشون از قوی بودن یه سایت یا صفحه س.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبیه و خیلی از سایتای معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستن.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیس ولی جوری هم، نشون از قوی بودن سایت نیس.

عدد ۲۰ واسه سایتای تازه تاسیس، ممکنه عدد مناسبی باشه و کمتر از اون،عدد پایینیه.

نکته های مهم درباره Page Authority و Domain Authority:

– تموم اعداد بالا، واسه صفحه اول عامل page authority تخمین زده شده.طبیعتا، domain authority عدد کمتری(با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می شه.

– صفحات داخلی و پستای جدید ، در خیلی از مواقع، page authority برابر با یه یا صفر دارن و این نشون از ضعیف بودن اون صفحات نیس.

-این دو عامل، درباره صفحات یا دامنه هایی که حاصل از ریدایرکت هستن(یعنی نشانی صفحه یا دامنه عوض شده)، معمولا دارای خطاست و اعتبار نشانی قبلی، به نشانی جدید منتقل نمی شه.پس ممکنه، یه سایت قوی رو ببینین که domain authority از page authority پایینی داره.

– ممکنه صفحه اول وب سایتی دارای page authority بین ۳۰ تا ۵۰ باشه، اما سایتی بسیار ضعیف و حتی اسپم باشه (مانند سایتای پیج رنک دار ضعیف).

در کل این دو مشخصه، چیزی نیستن که بخواین حساب کاملی روی اونا باز کنین.تموم فاکتورای سئو، حتی فاکتورای رسمی مثل پیج رنک که به وسیله خود گوگل، ارائه می شه، قابل تکیه نیستن.همه فاکتورای سئو همیشه در کنار هم، می تونن به درد بخور باشن، نه به صورت تکی.

چیجوری روی پیج اتوریتی تاثیر گذاریم؟

مثل دامین آتوریتی، این عامل به عوامل زیادی وابسته و فقط با تغییر یک یا چند عامل نمیشه به افزایش اون به صورت مستقیم پرداخت. این عدد برایندی از حدود ۴۰ فاکتوره و رتبه بقیه سایتا هم بر اون موثره. پس به صورت مستقیم نمیشه بر این عامل تاثیر گذاشت.

بهترین راه واسه تلاش در جهت افزایش پیج آتوریتی، افزایش تعداد بک لینکای با کیفیت سایته. با به کار گیری منتشر کردن محتوای جذاب واسه کاربر واسه تشویق اونا به اشتراک گذاری و همینطور انتشار رپورتاژ آگهی که در سایت رادزاد هم شدنیه، میشه به پیشرفت این مهم رسید.

بک لینک

منبع: adzad.com  – seorooz.net – weseo.ir