ترافیک سایت رو با به کار گیری محتوای ویدئویی زیاد کنین
محتوای ویدئویی به سرعت در حال زیاد شدنه، طوری که مجله فوربس، سال ۲۰۱۷ رو سال بازاریابی ویدئویی معرفی کرده. واسه توضیح این مطلب، شما رو به یافته های بررسی و تحقیقی که از طرف همین مجله صورت گرفته، جلب میکنیم.

محتوای ویدئویی تا الان ۷۴ درصد کل ترافیک اینترنت رو به خود اختصاص داده.
مقدار ترافیک ویدوئی اینترنت در سال ۲۰۱۹ به ۹۰ درصد می رسه.
تحقیقات نشون میده که ۸۰ درصد مشتریان، دیدن معرفی ویدئویی محصول رو به خوندن توضیحات اون، بهتر می دونن.
۶۰ درصد بازاریابان و کار و کاسبی های کوچیک می خوان که در سال ۲۰۱۷ سرمایه گزاری بیشتری روی بازاریابی ویدئویی کنن.
دیگه زمان اون رسیده که محتوای ویدئویی رو به بخش تولید محتوا خود اضافه کنین. محتوانی متنی ممکنه از نظر کاربر گول زننده باشه اما ویدیو از احتمال کمتری برخورداره که این حالت فریبندگی رو تو ذهن کاربر بسازه. یافته های همون تحقیق نشون میده که به کار گیری ویدیو در بیان جملات تو یه ایمیل، احتمال باز کردن اون رو ۱۹ درصد و احتمال کلیک روی لینک موجود در ایمیل رو تا ۶۵ درصد زیاد کرده. پس جای هیچ شک و شبه س ای نمی مونه که محتوای ویدئویی، ترافیک سایت رو زیاد می کنه. در زیر به بیان چگونگی این روند می پردازیم.

دیده شدن بیشتر به وسیله موتورهای جستجو به کمک تولید محتوای ویدئویی
هممون میدونیم که افزایش ترافیک سایت در نتیجه داشتن رنک بالاتر در موتورهای جستجوئه. هم اینکه واسه افزایش رتبه بایست با ساز و کار موتور جستجوی هدف هم آشنا باشیم. می دونستین که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست؟ این موتور جستجو تو یه ماه، سه بیلیون جستجو رو انجام می ده. این مقدار جستجو باعث شده یوتیوب بعد از گوگل، دومین موتور جستجوی پر ترافیک جهان باشه و در تعداد جستجو حتی از موتورهای جستجوی Bing، Yahoo، AOL و Ask.Com هم در مقام بالاتری قرار گیرد. دقیق شدن و فوکوس کردن روی محتوای ویدئویی باعث ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو می شه.

افزایش زمان حضور کاربران در سایت
محتوای ویدئوی باعث افزایش حضور کاربران در سایت می شه و طبق الگوریتم تموم موتورهای جستجو، این مسئله باعث افزایش رتبه سایت می شه. تموم موتورهای جستجو از این زمان حضور، به عنوان یکی از پارامترهای مثبت الگوریتم خود ذکر کردن.

افزایش نسبت مشتریان به بازدید کنندگان
تحقیقات نشون داده که واسه افزایش مشتریان، اول باید به افزایش بازدید کنندگان سایت پرداخت. اما نسبت مشتریان به بازدید کنندگان وقتی افزایش پیدا می کنه که اونا بعد از ورود به سایت با محتوای مورد نظرشون مواجه شن. تولید محتوای ویدئویی یکی از راه های افزایش این نسبته که تاثیر به سزایی در سئو سایت داره. مطمئنا شما نمی خواید بعد از تلاش زیادی که واسه افزایش بازدید کنندگان انجام دادین، اونا رو از دست بدید. پس همین حالا شروع به ارتقای محتوای سایت بکنین.

برگشت سرمایه به واسطه محتوای ویدئویی بسیار بالاست. چون شما محتوا و سرویس خود رو در شکلی که مطلوب کاربرانه ارائه می دید. احتمال افزایش نسبت مشتریان و برگشت اونا در آینده، در این حالت بسیار بیشتره. افزایش این نسبت باعث افزایش ترافیک و افزایش ترافیک باعث افزایش این نسبت می شه. سرمایه گذاری روی ویدیو به معنی سرمایه گذاری روی همون چیزیست که کاربران به دنبال اون هستن.

سرمایه گذاری

در بالاترین جایگاه بودن اولویت محتوا
به کار گیری ویدیو در محتوا باعث افزایش رضایمتندی مشتریان از سایت شما می شه و در نتیجه احنمال برگشت اونا به سایت زیاد می شه و اینجوری سئو سایت بهبود پیدا میکنه. راه های زیادی برا تولید محتوای ویدئویی هست که در زیر به معرفی بعضی از اونا می پردازیم:

نمایش اجناس
بررسی اجناس
ویدئوای آموزشی
در حالی که به کار گیری کلمات کلیدی و شکل های جور واجور متا تگا به شکل نادرست می تونه احتمال پنالتی شدن سایت رو بالا ببره، به کار گیری ویدیو این وسط، بسیار منطقی میشه. به کار گیری ویدیو در فرمت منطبق با ساختار سایت یکی از راه های جذب مشتریه که موتورهای جستجو هم اون رو پسند می کردن. هر چقدر که کاربران با محتوای شما بیشتر رابطه برقرار میکنن، موتورهای جستجو هم به سایت شما، رتبه بهتری میدن و احتمال اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرین بیشتر می شه.

دادن توانایی اشتراک گذاری به ویدئوها
محتوای سایت بایست دارای جوری کیفیتی باشه که کاربران رو متراغب به اشتراک کذاری اونا بکنه. تحقیقات نشون داده که بعضی از کاربران بدون دیدن محتوا و فقط از روی تبلیغات شرکتای بازاریابی، اون رو به اشتراک میذارن و همین دلیلیه بر اینکه کاربران به صورت جدی تری به کیفیت مطالب اهمیت بدن. پس جفت و جور محتوای ویدئویی با کیفیت از اولویتای به کار گیری این نوع محتوا در اینترنته.

با افزایش کیفیت، کاربران رو تشویق به اشتراک کزاری اون می کنین و این مسئله موجب افزایش ترافیک سایت می شه. نتیجه مثبت این کار اینه که کاربران رو، به بازاریابان تبلیغاتی خود تبدیل کردین. به کار گیری ویدیو در ایمیل مارکتینک هم خیلی با اهمیته و باعث افزایش ورودی سایت می شه.

شناخت مشتریان
قدرت ویدیو در افزایش ترافیک به خاطر جذب بیشتر بازدیدکندگانه. با شناخت کاربران خود و جفت و جور ویدیو متناسب با خواسته اونا جذابیت سایت رو تو ذهن اونا بیشتر کنین.

بهینه سازی ویدیو
مثل دیگه محتواها، روشی هم واسه بهینه سازی محتوا ویدئویی هست. این روش ها شامل موارد زیر می شن.

عناوین
کلمات کلیدی
محتوای صوتی ویدیو
کوتاه تر بودن اون
مهمتر از همه اینست که محتوای ویدیو رو به بخش خاصی اختصاص ندین و اون رو جزیی از راه هدف دار کلی خدمات سئو سایت بدونین. شما در حال ساخت یه برند هستین و اندازه برگشت سرمایه شما به همین روش هدف دار وابسته.

به کار گیری محتوای ویدویی در روش هدف دار کلی سئو
ویدیو یکی از بهترین ابزارهاست و از اون به طور موثری بایست استفاده شه و نیازه که این مسئله با روش هدف دار کلی سئو هماهنگ باشه. دو چیز در آینده رو مطمئنا از همین الان میشه پیش بینی کرد:

در سال ۲۰۱۷ محتوای ویدئویی اینترنت رو تغییر میده.
در سال ۲۰۱۷ صاحبین وبسیات در حال مباحثه واسه تغییر روش هدف دار سئو خود متناسب با این تغییر روش هستن.
استفاده بیشتر از ویدیو به معنی افزایش بیشتر بار ترافیکی سایت میشه و از همین حالا شما بایست خود رو با این تغییرات هماهنگ کنین تا به سئوی سایت صدمه ای وارد نشه.