اگه سبک هدف دار رو یه پیرو در نظر گرفته و خروجی اونو با پاداشای جورواجور مشخص کنیم، مطمئنا مهارت مهمترین نقش رو در ورودیش اجرا می کنه. اگه بخوایم ساده تر بگیم در آثار هدف دار حتی اگه نیرو و ساختمون هاتون به اندازه حریف قوی نباشه بازم شانس بردن یا حتی شکست از رقبای ضعیف تر رو دارین. پس به واسطه این احساس رقابت قوی، همیشه دوست دارین تا با بهانه های جورواجور سری به این عناوین زده و خود رو سرگرم کنین.

تموم این حرفا رو زدیم تا با نتیجه گیری آخر یکی دیگه از دلایل اعتیاد آور بودن سبک هدف دار رو بگیم؛ دلیلی که واسه اثبات اون خیلی دوست داشتیم از عنوان آنلاین و جدید جیرینگ لند استفاده کنیم، اما بدیش اینه به دلیل ایده های جذاب تو خالی، بازی پس از یه مدت ریتم اعتیاد بیاری خود رو از دست میده. اگه دوست دارین بدونین که به چه دلیل اینجور اتفاقی افتاده پس تا آخر با بررسی جیرینگ لند همراه ما باشین.

همه چیز با یه افسانه شروع شد؛ افسانه ای که میان نسلا دست به دست گذشته و نشون میده در تاریخی معلوم فردی میاد که با هدایت جیرینگ الممالک احتشامی سرزمین جیرینگ لند رو ساخته و با آباد کردن اون، مهاجران رو قبول می کنه. همونجوریکه حدس می زنید، حالا وظیفه دارین تا با انجام بازی آخرسر به این افسانه رنگ و بویی حقیقی ببخشین.

اما قبل از پرداختن به نکات مثبت و منفی بیایید اول نگاهی به مکانیکای بخش گیم پلی بندازیم. پس از ورود و دریافت راهنماییای لازم از طرف مشاور، با یه مغازه لبو فروشی مواجه میشین. بعد هر دفعه باید روی مغازه کلیک کرده و با گذشت زمان لازم، پولی رو دریافت کنین. اما با این پولای جمع شده چه کنیم؟ به صورت کلی چهار کار میشه با اونا انجام داد که اولینش ساخت شعبه ای بیشتر از مغازه های موجود، واسه دریافت پول بیشتر، است.

سازنده تلاش کرده به هر بهونه ای اشاره ای خنده دار به اتفاقات الان بندازه. در تصویر سمت چپ که جیبوتی رو میبینیم و هیچی! تصویر سمت راست هم که خودش انگار همه چیزه.

هم اینکه اگه تا یه تعداد معینی شعبه، مانند ده، بیست و پنج، پنجاه و ..، بسازین جوایزی مانند افزایش دو برابری درآمد همون مغازه یا کاهش مدت زمان دریافت پول دارین. البته بخشی به نام پیشرفت هم هست که جدای از شعبه ها بوده و با صرف هزینه ای می تونین در اون اندازه درآمد هر ساختمون رو چند برابر کنین.

یکی دیگه از فعالیتای موجود با اسکانسای زیاد بازی به اتاق مدیران برمیگرده. طبیعتا اگه بخواین واسه درآمدزایی روی هر مغازه کلیک کنین خیلی خسته میشین. اینجاس که می تونین با استخدام مدیر واسه هر کار و کاسبی، کاری کنین تا واسه دریافت پول احتیاجی به کلیک روی مغازه نبوده و به صورت خودکار اینکار انجام شه.

نکته باحال اینجاس که سازندگان واسه شخصیتای این بخش از چهره ها و اسمای بامزه مانند عباس پروتز استفاده کردن. چند تا گفتیم تا حالا؟ فقط دو تا. سومین کاری که میشه با این پولای باد آورده انجام داد راه انداختن کار و کاسبیای دیگه س. همونجوریکه گفتیم اول لبو فروشی دارین.

پس از یه مدت با ساخته شدن ساختمانای دیگه می تونین کسب و کارایی مانند نانوایی، بدن سازی، کمپ ترک اعتیاد، صرافی و … رو راه بندازین. ما خودمون تا صرافی بیشتر پیش نرفتیم. طبیعتا این بیزینسا چون به زمان زیادتری واسه درآمد زایی احتیاج دارن، پول بیشتری رو هم نصیب بازیکن می کنن.

بسیار خوب رسیدیم به آخرین فعالیت تا از این بحث خسته کننده خارج شیم. طبیعتا تا الان که توضیحات رو خوندین باید از خود سوال کنین پس احساس رقابتش کجاس؟ در بازی بخشی به نام الماس فروشی هست که نشون دهنده فرق وضعیت شما با بقیه بازیکنانه. یعنی هر چی قدر الماس بیشتری بخرین وضعیتتون در جدول رتبه بندی تغییر کرده و بالاتر میره.

نمایی از دو بخش پیشرفت و اتاق مدیران

حالا خوبیش اینه توضیحات اصلی گیم پلی تموم شد و حالا به نقاط قوت و ضعف بازی می پردازیم. برخلاف آثار مدیریتی دیگه، نقش بازیکن در ایجاد روشای هدف دار جورواجور بسیار کوتاهه. بذارین با مثالی بهتر این موضوع رو بگیم.

در بعضی عناوین مدیریتی، که خود هدف دار هستن، واسه رسیدن به یه محصول یا کار و کاسبی باید از نقطه A شروع کرده، به B رفته و در آخر به نقطه C برسین. اصلا به چه دلیل راه دور بریم، واسه پختن نون به چه چیزایی احتیاجه؟ گندم. پس مزرعه گندم باید ساخت. بعد این گندم باید آسیاب شه تا با دادن آرد به نانوایی تماشاگر نون باشیم.

بدیش اینه جیرینگ لند با ایده های نصف و نیمه اش اصلا از این قانون پیروی نکرده و تنها کاری که بازیکن باید بکنه ساخت شعبه یا استخدام مدیرانه که خود هم احتیاجی به روش هدف دار ندارن. پس با این ویژگی منفی بازی نمی تونه جذابیتش رو تا مدت طولانی نگه داره.

بزرگترین مشکل جیرینگ لند هم همینه. چون حتی اگه فکر می کنین تنها خرید الماس انگیزه زیادی واسه رقابت ایجاد نمی کنه، اما به واسطه یه گیم پلی درگیرکننده این ضعف پوشش داده می شد. میشه حدس زد که استودیو آناشید تلاش داشت با این کار اثری در دسترس تر واسه رابطه راحت تر با بازیکن تولید کنه اما ساده سازی زیادتر از اندازه در تجربه پایانی تاثیر منفی زیادی گذاشته.

البته این حرفا معنیش این نیس که جیرینگ لند عنوانی بدون ارزش تجربه س. خیلی از بازیا دارای مشکلاتی هستن اما بازیکن می تونه از اونا لذت ببره. به چه دلیل جیرینگ لند در این دسته قرار نداشته باشه؟ حالا نگاهی به نکات مثبت تر بازی میندازیم تا شاید انگیزه ای در انجام اون ایجاد شه.

در تصویر سمت چپ با کلیک روی بزن بساز می تونین کار و کاسبی جدیدی راه بندازین. در تصویر سمت راست هم که با لمس کلمه شعبه میاد، اندازه پول لازم واسه ساخت شعبه ای دیگه میشه دید. در تابلو کوچیک پایینی هم نشون دهنده تعداد شعبه ها هستش.

یکی از بخشای جذاب جیرینگ لند وجود ساختمانای جورواجور و متنوعه که باعث می شه تا با وجود گیم پلی ساده، کاربران علاقه مند به این سبک تشویق شن تا بازی رو ادامه. از طرف دیگه هم سیستم پیشرفت، که بیشتر به همون ساخت شعبه محدوده، خود می تونه دلیلی، هر چند کوتاه، واسه جذابیت بیشتر جیرینگ لند باشه.

در مورد گرافیکی هم تنهایی چیزی که می تونیم بگیم اینه که محیط و چهره شخصیتا خوب با حال و هوای بازی موافق بوده و ایرادی به تیم سازنده دور و بر این موضوع وارد نمی شه. به کار گیری بک گراند تهران و برج میلاد هم تصمیم بسیار درستی از طرف آناشید بود. البته با کمی دقت میشه متوجه تکرار بعضی آبجکتا در ستون کسب و کارا شد اما نکته ای منفی به حساب نمیاد. چون مگه در خیابون وسایل تکراری نمیبینید؟

اگه بخوایم قبل از جمع بندی حرف هامون نگاهی هم به موسیقی بندازیم، باید عنوان کنیم که با وجود پخش شدن تنها یه قطعه در طول بازی اما خوب تماشاگر هماهنگ شدن اون با بقیه قسمتا هستیم. البته ای کاش موزیک کمی طولانی تر بود.

در آخر باید بگیم اگه علاقه مند به بازیای مدیریتی هستین، انجام جیرینگ لند می تونه براتون لذت بخش باشه. اگه هم تمایلی به عناوینی این سبکا ندارین پس با انجام عنوان مورد بحث می تونین دست کم واسه چند ساعت جذابیت مدیر شدن و پرستیژ خاص اونو تجربه کنین.

جیرینگ لند

  • جیرینگ لند
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
  • سازنده: آناشید
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۲۶٫۷ مگابایت

دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *