برنامه ای ۱۰ قدمی برای جذب مشتری

در بازاریابی ربایشی (inbound marketing)، کسائی که نیازمند گرفتن اطلاعات کاربردی در هر زمینه ای هستن محور توجه و بازاریابی قرار می گیرن. فروشنده ها از راه خبرنامها و آگهیا توجه مشتریان رو به خود جلب می کنن. کارآفرینان زیادی اون رو سخت می دونن. اما اینجا راه آسون تری به شما نشون داده می شه.

شما می تونین با تلاش و همت زیاد درآمدتون رو از راه بازاریابی ربایشی یا بازاریابی جاذبه ای زیاد کنین. در زیر یه برنامه ده مرحله ای واسه کمک به شما آورده شده اما سطح موفقیت تون به تلاش خودتون ربط داره:

  1. اهداف هدف دار مشخص کنین

هر چیزی در کار و کاسبی با هدف معنا می شه. هدف شما از بازاریابی ربایشی چیه؟

  • افزایش اعضا
  • افزایش درامد
  • افزایش پشتیبانی اجتماعی

وقتی رو به تفکر درباره این قدم مهم اختصاص بدید. دقیقا به چه دلیل می خواین از فوت وفن بازاریابی ربایشی استفاده کنین؟ شاخص اندازه گیری موفقیت تون چیه؟

  1. مشتری هدف رو مشخص کنین
تا وقتی که مشتری هدف تون مشخص نشه هیچوقت چیزی عایدتان نمی شه. شناخت شخصیت بازدیدکنندها می تونه به شما در جذب اونا کمک کنه. هیچوقت قدرت این شناخت رو دست کم نگیرید. مگه غیر از اینه که محتوای سایت تون باید بوسیله بازدید کننده خریداری شه؟ پس با جواب دادن به سوالات زیر مشتریان خود رو خوب بشناسین:
  • اونا چیجوری هستن؟ چه ویژگیایی دارن؟
  • به چه دلیل باید به سایت شما بیان؟
  • چی اونقدر اونا رو جذب می کنه که حتی خواب شب رو از چشمای شون می رباید؟
  • چیجوری می تونین مشکلات اونا رو رفع کنین؟
  • از اونا چه می خواین؟
  • بهترین راه رسیدن به مشتریان تون چیه؟
  • چیجوری ممکنه اونا مقابله کنن؟
  1. راه مشتری رو بررسی کنین

مشتری از چه راهی می تونه به محصول شما برسه؟ اگه بتونین این مرحله رو خوب بگذرونین می تونین به خللای راه اون آگاه شده و اونا رو رفع کنین. واسه کمک بیشتر به سوالای زیر جواب بدید:

  • مشتریا چیجوری می تونن به سایت شما برسن؟
  • وقتی که به سایت شما می رسن از کدوم بخش باید خرید یا بازدید کنن؟

اگه اجناس یا موضوعات متفاوتی دارین و مشتریان هدف تون هم متفاوت ان باید واسه هر کدوم راه جداگونه ای در مرحله ۲ درست کنین.

  1. افراد با تجربه و با استعداد رو استخدام کنین
موفقیت یه کارآفرین وابسته به تیمیه که داره. اگه بخواین بازاریابی ربایشی موفقی داشته باشین باید از آدمایی با مهارتای زیر استفاده کنین:
  • نویسندگی
  • طراحی گرافیک
  • برنامه نویسی
  • روش هدف دار محتوا
  • متخصص بازاریابی
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی

باید هر چی زودتر اینجور تیمی رو پیدا کنین تا بتونین فروش موفقی داشته باشین.

  1. حواستون به رقبا باشه

شاید سایت دیگری که محصول مشابه شما رو می فروشه تکنیکی رو به کار میگیره که شما هم بتونین ازش استفاده کنین. هیچوقت از دیگری عقب نمونید.

  • نوع کالا یا محتوای اونا چیه؟
  • کالا یا محتوای شون رو از کجا تامین می کنن؟
  • لینک چه وبسایتایی در سایت شون هست؟

جواب این سوالا می تونه به شما در رهبری بهتر تیم تون کمک کنه.

  1. سایت تون رو آزمایش کنین

بعد از بررسی وضعیت رقبا باید سایت خود رو آزمایش کنین. سوالای دیگری که می تونین سوال کنین از این قراره:

  • طراحی سایت من با استاندارد یکی بودن داره؟
  • صفحات اون روشن هستن یا فرد به سختی باید از اونا سر در بیاره؟
  • بازدید کننده ها به سرعت متوجه محتوای سایت من می شن؟
  • محتوای گذاشته شده ارزشمنده؟
  1. قسمت نظرات رو اضافه کنین

در هر قسمتی که بازدیدکنندها وارد می شن باید واسه سهولت نظردهی قسمتی واسه اون اختصاص بدید.

  1. روش هدف دار ربایشی سه ماهه در پیش بگیرین

بعد از انجام دادن این مراحل واسه اینکه هم کارتون رو آزمایش کنین و هم از آزمایش کردن خسته نشید، یه دوره سه ماهه ربایشی رو اجرا کنین.

مراقب این نکته باشین که روش هدف دار شما باید هدف تون رو در پوشش خود داشته باشه.

  1. فرصت خرید بذارین

اگه اجناس سایت شما کتاب، نرم افزار یا… هستن علاوه بر دانلود آزمایشی، خرید کامل محصول رو هم اضافه کنین.

  1. از اجرای فوت وفن بازاریابی ربایشی نا امید نشید

بزرگترین اشتباهی که بعضی مرتکب می شن اینه که از دیر نتیجه گرفتن خسته می شن ولی باید به یاد بسپارین که این نوع بازاریابی در دراز مدت جواب میده. همیشه یادتون باشه موفقیت در لحظه ای انتظار شما رو میکشه که می خواین تسلیم شید.

منبع: entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *