بهترین کلمات تبلیغاتی تاثیرگذار که باعث افزایش فروش می‌شود

کلمات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش می شه

شاید هیچوقت متوجه این مسئله نشده باشین، ولی کلمات ، نقش بسیار مهمی در کمک به تصمیم گیری اجرا می کنن. متغیرهای زیادی هست ولی در میان اونا موردی هست که تاثیر اون، بارها اثبات شده: جملات و کلمات تبلیغاتی موثر ، فروش رو زیاد می کنن و همین کلمات تبلیغاتی موثر هستن که این قدرت رو دارن.

۱. رایگان

اگه فکر می کنین واژه ی «رایگان» بی فایده س و زیادتر از اندازه ازش استفاده شده، بیشتر فکر کنین. مردم عاشق چیزای رایگان، عادی و ساده هستن. می تونید هر چیزی رو به صورت رایگان به اونا بدین، فرقی نمی کنه که چقدر کوچیک باشه، و با این کار توجه اونا رو جلب کنین.

گرگوری سیوتی (Gregory Ciotti) از شرکتِ Help Scout با به کار گیری مطالعه ای این مسئله رو اثبات کرده.

در این مطالعه، محققان از مردم خواستن میان یه شکلات ترافلِ لیندت (Lindt) به قیمت ۱۵ سنت (که معامله ی بسیار خوبیه) و یه شکلات بوسه ی هرشی (Hershey Kiss) به قیمت ۱ سنت، یکی رو انتخاب کنن.

در کمال تعجب، ۷۳ درصد از اونا شکلات ترافل لیندت رو انتخاب کردن.

بعد محققان از گروه دیگری خواستن که بین شکلات ترافل لیندت به قیمت ۱۴ سنت (که بازم معامله ی بسیار خوبیه) و شکلات بوسه ی هرشی مجانی، یکی رو انتخاب کنن.

این بار ۶۹ درصد از اونا بوسه ی هرشی رو انتخاب کردن. چون همه، چیزای مجانی رو دوست دارن.

۲. انحصاری

یکی دیگه از بهترین جملات تبلیغاتی موثر، همین کلمه س. همه می خواهند در گروهی جدا از بقیه قرار داشته باشن. وقتی اجناس خود رو انحصاری می کنین و اون رو فقط در دست گروهی انتخاب شده قرار می بدید، کاری می کنین مردم اون محصول رو بیشتر بخوان.

می تونید به جای واژه ی انحصاری از عبارت های دیگری مانند «فقط واسه اعضا»، «فقط افراد دعوت شده»، «واسه اولین بار»، «کارمندان داخلی» و چیزای دیگه ای به جز اینا استفاده کنین و مطمئن باشین که همه می خواهند در این گروه ها قرار بگیرن.

۳. ساده

زندگی پیچیده س و شاید ما هم بیشتر تمایل داریم که ساده ترین راه ها رو انتخاب کنیم. پس هر زمان که می شنویم چیزی ساده س! یا انجام اون آسونه، جذبِ اون می شیم.

مطالعه ای وجود داشت که در اون از مشتری ها پرسیده می شد مهم ترین عوامل موثر در خرید نرم افزار چیه، و جوابِ «خیلی راحت قابل استفاده بودن» در میان ۳ جواب اول قرار داشت.

وقتی دودلی دارین، مسائل رو خیلی پیچیده نکنین، اضافه کردن امکاناتِ بیشتر خوبه، ولی نه در شرایطی که به قیمت قربونی کردن سادگی باشه.

۴. محدود

همه ی ما از اینکه چیزی رو از دست بدیم، بدمون میاد. حتی اگه چیزی که از دست می بدیم، به پیش پاافتادگی جاسوئیچی هایی باشه که در شرکت پخش می شن. اگه بگن ۱۰۰ نفر اول یکی مجانی می گیرند، یهو اون جاسوئیچی، واسه مون جذاب تر می شه.

واقعا یه جاسوئیچی به چیکارِ شما میاد؟ اهمیتی نداره، مهم اینه که معامله ی خوبیه و باید همین الان و قبل از اینکه دیر شه تصمیم بگیرین تا بتونین یکی از اون صد نفر باشین.

۵. «بگیرین»، «دریافت کنین»

هاب اسپات (HubSpot) که شرکتی معروف در بخش ی نرم افزاره، به آزمونی انجام شده بوسیله دایرهالمعارف بریتانیکا اشاره می کنه که طی اون، تیتری سوالی رو با تیتری جانشین کردن که در اون از عبارتِ واژه ی انگلیسی: get (برابر: «… بگیرین» یا «… دریافت کنین») استفاده شده بود و با این کار، اندازه تبدیل دوبرابر شده بود.

واسه این مسئله هیچ توضیحی که براساس ی تحقیق و تحقیق باشه، نیس ولی ممکنه دلیلش این باشه که افعالی مانند گرفتن و گرفتن، کلماتی براساس عمل (action word) هستن و از نظر روانی به خواننده حق انتخاب میدن و در واقع مسئولیت رو رو دوش اون قرار میدن .

پس از افعالی مانند «گرفتن»، «رسیدن» و «گرفتن»، یه مزیت هم بیان می شه. واسه نمونه، «ظرفِ ۶ هفته به شکمی صاف برسین»، «با مطالعه ی کمتر، نمرات بهتری بگیرین»، «جدیدترین و تمیزترین مدل مو در شهر رو داشته باشین.» البته می تونید از فعل های دیگری مانند قاپیدن (فرصت)، شروع کردن، امتحان کردن، گرفتن یا دادن هم استفاده کنین.

 ۶. تضمینی

این عبارت از اون جملات تبلیغاتی موثره که معجزه خاص خودشو داره. با تقلب های زیادی که در دنیای امروز انجام می شه، اصالت یکی از نگرانی های قابل قبول مشتریان شماس و شما می تونید با به کار گیری کلمات مناسب، به اونا اطمینانی رو بدین که واسه گرفتن تصمیم پایانی نیاز دارن.

شاید عبارتِ «تضمینی» رو همه جا دیده اید، چون واقعا نتیجه می دهد. اما نکته ی مهم اینه که تواناییِ پشتیبانی از ضمانت خود رو داشته باشین.

اگه محصول شما ضمانت نداره و برگردوندن کالا بدون دردسر نیس، یا یافته های ادعا شده بوسیله شما، اثبات نشده، حرفی از اونا نزنین. شاید مطرح کردن این ادعاهای غیرواقعی در کوتاه مدت اثر داشته باشه، ولی در بلندمدت شما رو به زمین می زند. اگه به مشتریان خود ضمانت ارائه نمی بدید، شاید وقت اون باشه که این کار رو انجام بدین.

عبارت های دیگری که با به کار گیری اونا می تونید به مشتری اطمینان بدین: «اثبات شده، باعث می شه، هیچ اجباری وجود نداره، بدون خطر، بدون دردسر و مطمئن».

۷. شما

وقتی که متن یه آگهی فروش یا هر متن دیگری رو با هدف راضی کردن مشتری واسه خرید می نویسید، از عبارات اول شخص استفاده کنین.

این کار باعث می شه خواننده یا شنونده علاقه مندتر شه، و به صورت ناخودآگاه، احساسِ خاص بودن کنه.

به کار گیری کلمه ی «شما» موجب می شه نوشته تون محاوره ای شه و لحن شما رو دوستانه تر می کنه و اینطوری می تونید با خواننده یا شنونده رابطه برقرار کنین.

۸. چون

این عبارت هرچند کوتاه از اون جملات تبلیغاتی موثره که هر مشتری رو تشویق به خرید می کنه. مورد بسیار جالبه.

گرگوری سیوتی (Gregory Ciotti) با به کار گیری سناریوهای باحال، به مطالعاتی در کتاب نفوذ (Influence) نوشته ی روانشناس، دکتر رابرت کیالدینی (Robert Cialdini) اشاره می کنه.

یکی از نمونه های قابل توجه این تحقیقات، آزمایشیه که در اون از عبارت های مختلفی استفاده و بررسی شد که به کار گیری کدوم یکی از اونا، موجب می شد که آدما به کسی اجازه بدن تا در صفِ دستگاه کپی، خارج از صف کار خود رو انجام بده. در این آزمایش، از جمله های زیر استفاده شد:

«ببخشین، ۵ صفحه کپی دارم. اجازه می بدید از دستگاه زیراکس استفاده کنم؟» … ۶۰ درصد به اون اجازه دادن تا خارج از صف از دستگاه کپی استفاده کنه.

«باید ۵ صفحه کپی بگیرم. اجازه می بدید از دستگاه زیراکس استفاده کنم، چون عجله دارم؟» … ۹۴ درصد به اون اجازه دادن تا خارج از صف از دستگاه کپی استفاده کنه.

«ببخشین، ۵ صفحه کپی دارم. اجازه می بدید از دستگاه زیراکس استفاده کنم، چون حتما باید از این صفحه ها کپی بگیرم؟» … ۹۳ درصد به اون اجازه دادن تا خارج از صف از دستگاه کپی استفاده کنه.

توجه کنین که خیلی راحت و با شنیدن کلمه ی «چون» و دلیلِ پس از اون، تقریبا همه به شخص اجازه دادن تا در صف در جلوی اونا بایستد.

حتی دلایل مطرح شده هم دلایلی منطقی نبودن: چون حتما باید از این صفحه ها کپی بگیرم؟ تموم کسائی که در صف بودن هم حتما باید کپی می گرفتن و به خاطر همین در صف وایس تاده بودن.

نکته ای که باید یادتون باشه اینه که مغز آدم عاشق شنیدن توضیحاته. ما باید دلیل هر چیز رو بدونیم. به چه دلیل من به اون ویژگی نیاز دارم؟ چون به من کمک می کنه تا… .

اجناس، امکانات و کارایی رو که می خواهید مردم انتخاب کنن، به یه دلیل، گره بزنین تا با این کار، مردم بیشتر تشویق می شن واسه خرید اون دست به کار شن.

 ۹. بهترین

شاید بشه گفت که عبارت بهترین، یکی از بهترین جملات تبلیغاتی موثر واسه جذب مشتری باشه.

به نظر شما کدوم جمله بهتره؟ «چگونگی ی تعویض لاستیک پنچر» یا «بهترین راه واسه تعویض لاستیک پنچر». جواب این سوال، خیلی روشنه.

تا حالا چند بار عبارتی رو در سایت گوگل جستجو کرده اید و پس از یه مدت خسته و ناامید شده اید و به عقب برگشته و کلمه ی «بهترین» رو به اول عبارت مورد جستجو، اضافه کرده اید.

شاید به نظر برسه که «بهترین» کلمه ی مقدسیه و فقط به چیزای واقعا فوق العاده گفته می شه و به خاطر همین می تونید به هر چیزی که روی اون برچسبِ بهترین زده شده، اعتماد کنین.

همه ی ما می دانیم که اینطوری نیس و اینکه به چیزی بگن بهترین، به این معنیه که وقتی مقایسه ای انجام شده و این مورد در اون مقایسه از بقیه بهتر بوده.

ولی لطفا از این کلمه واسه فریب بقیه استفاده نکنین. اگه واقعا بهترین نیستین یا نمی تونید بدون زور، کاری کنین که مردم به شما بگن بهترین، به تلاش ادامه بدید تا واقعا در کاری که انجام می بدید بهترین شید و این برچسب رو بدون اینکه اعتبار اون رو داشته باشین، روی کار، اجناس یا خدمات خود نزنین.

۱۰. مقایسه (این یا اون)

امروزه، با وجود شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و وبلاگ های بررسی اجناس، همه قبل از اینکه تصمیمی بگیرن، مقایسه هایی انجام میدن، مثلا:

– امرسان یا آزمایش

– سامسونگ یا ال جی

– پوما یا آدیداس

– دیجی کالا یا بامیلو

ما همیشه می خواهیم بدونیم که چه شرکت ها یا کالاهایی بهترین ها هستن و اونا رو با همدیگه مقایسه کنیم. از این مسئله به سود خود استفاده کنین و به خوانندگان تون بگید که کیفیت، راحتیِ استفاده، قیمت و بقیه ویژگی های اجناس شما رو با رقبای تون مقایسه کنن.

حتی بهتره که این مقایسه رو خودتون انجام بدین و کار رو واسه مشتریان تون ساده تر کنین.

وقتی آشکارا، فرق میان محصول خود و رقبای تون رو به اونا نشون می بدید، دیگه احتیاجی نیس که اونا این مقایسه رو بکنن و واسه این کار، از شما ممنون هم هستن.

منبع : اس ام اس پارسیان برگرفته از entrepreneur.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *