تاثیر محتوا با کیفیت و بهینه بر سئو وب سایت

تاثیر محتوا با کیفیت و بهینه بر سئو سایت :

محتوای سایت یکی از مهمترین عوامل موثر در بهینه سازی و سئو سایت می‎باشه بطوریکه هر اندازه که محتوای سایت جذابتر و باکیفیت تر باشه، رتبه سئوی بهتری نصیب سایت می‎شه. محتوای سایت می تونه برگه برنده اون در میان رقیبانش باشه. الگوریتم های گوگل، یه نکته مشترک دارن و اونم بررسی محتوای سایت ها هستش. سایت هایی که از نظر داشتن محتوا، غنی تر بوده و اطلاعات کامل تری دارن، در لیست بهترین سایت های گوگل می باشن.

کیفیت محتوا نقش زیادی بر بهینه سازی سایت دارن چون از نظر موتورهای جستجو کیفیت محتوا بالاترین ضریب اهمیت رو دارن. کپی ورداری مطالب از سایت‎ها‎ی دیگه و قرار دادن اون در سایت، یکی از عواملیه که محتوا رو بی‎اصالت می‎کنه. موتورهای جستجو از برخورد با مطالب تکراری به همون اندازه اذیت می‎شن که ما از شنیدن حرف‎ها‎ی تکراری رنج می‎بریم. موتورهای جستجو به سهولت متون کپی شده رو تشخیص میدن و اون رو بی ارزش می‎دانند. با ارزش بودن محتوای سایت عامل مهمی در افزایش رتبه سایت به حساب می‎رود.

هم اینکه موتورهای جستجو موقع مواجه با تگ‎ها‎ و عناوین تکراری در محتوای سایت، کل محتوا رو تکراری تشخیص میدن. وقتی که محتوای سایت رو آماده می‎کنین باید قبل از این که اون رو در سایت بارگذاری کنین، با به کار گیری سایت copyscape.com از تکراری نبودن اون مطمئن شید و بعد اون رو در سایت بذارین. هم اینکه می‎تونید نشانی سایت خود رو در گوگل به صورت site,example.com وارد کنین، در این صورت تموم محتوای تکراری سایت رو می‎تونید بوسیله عبارت supplemental Index ببینین.

 

ویژگی‎ها‎ی محتوای بهینه و مناسب از نظر سئو یعنی:

۱-محتوا با کیفیت و بدور از طولانی کردن‎ها‎ی مبهم باشه

محتوایی که در درون سایت قرار می‎گیرد باید با موضوع و کلمات در رابطه باشه تا سئوی سایت انجام شه. موتورهای جستجو رتبه‎ها‎ی بالا رو به سایتایی میدن که محتوای کاربر پسند بسازن. یکی از شکل های جور واجور محتوا، مقالات نوشتاریه که وجود تعداد ۱۵۰۰ کلمه واسه هر مقاله  می‎تونه در بالا بردن رتبه سایت موثر واقع شه. نداشتن غلط املایی و دستوری یکی از نکاتیه که باید در جفت و جور محتوا رعایت شه.

 

۲-محتوا متناسب با نیازای کاربران اینترنتی باشه

یکی از موضوعاتی که در سالهای گذشته موتورهای جسستجو به اون می‎پردازند، مشخص کردن موضوعات مهمیه که کاربران درزمان یه سال به اون می‎پردازند. یعنی، در آخر سال میلادی، گوگل لیستی از مهمترین موضوعاتی که بوسیله کاربران جستجو می‎شه رو منتشر می‎کنه. مطالعه این لیست می‎تونه در انتخاب موضوع و کلمات کلیدی به درد بخور باشه. هم اینکه واسه شناخت کلمات کلیدی که بیشترین جستجو رو دارن می‎توان از دو وسیله گوگل ادوردز و گوگل ترندز استفاده کرد.

 

۳-در محتوای کلمات کلیدی مهم استفاده شده باشه

واسه بهینه سازی سایت نباید یه موضوع و یا چندین کلید واژه رو در چندین صفحه استفاده کرد. به بیان روشنتر، شباهت چندین صفحه، رتبه سایت رو سقوط می‎دهد. هم اینکه سایت به duplicate دچار می‎شه. مطالب و محتواهای سایت باید با عنوان و کلید واژه‎ها‎ی زیاد انتخاب شن.

 

۴-محتوا باید بتونه با مخاطبین سایت تعامل برقرار کنه

به هر اندازه که محتوای سایت باحال تر باشه، بازدیدکننده بیشتری رو به خود می‎کنه. به کار گیری خلاصه محتوا در کمپین‎ها‎ی شبکه اجتماعی می‎تونه به افزایش بازدیدکننده کمک کنه. خلاصه ای که از محتوا جفت و جور می‎شه باید توانایی ایجاد رابطه با مخاطب رو داشته باشه و در عین حال ایشون رو واسه خوندن متن کامل تشویق کنه.

 

۵-محتوا باید متناسب با نیاز روز باشه.

داشتن اطلاعات کافی در مورد دنیای دور و بر می‎تونه به محتواهایی متناسب با نیاز روز برسه. به این معنا که بعضی از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرف خود رو از دست میدن. از طرف دیگه علوم و اطلاعات در حال آپدیت و تغییرات می‎باشن. از این جهت محتواها هم باید پا به پای علم جدید نوشته شن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *