سرفصل محتوا

  • تبلیغات آنلاین چیه؟  شکل های جور واجور و ویژگیای اون
    • تبلیغات آنلاین چیجوری به کسب و کارای کوچیک شما کمک می کنن؟
    • نوعای جورواجور تبلیغات آنلاین چیه؟
      • ۱. تبلیغات در جستجوها با پرداخت هزینه
      • ۲. پرداخت در ازای هر کلیک
      • ۳. تبلیغات پرچمی یا بنر
      • ۴. تبلیغات در شبکه های اجتماعی با دریافت هزینه
      • ۵. تبلیغات از راه اپلیکیشن ها
      • ۶. تبلیغات از راه نمایش
      • ۷. گوگل ادوردز (Adwords)
    • کلمات کلیدی و اهمیت اونا در تبلیغات پرداخت در ازای هر کلیک (PPC) چیه؟
    • روش ی پرداخت هزینه ی آگهی های آنلاین چیجوریه؟
      • ۱. پرداخت در ازای هر کلیک CPC
      • ۲. پرداخت در ازای هر هزار مشاهده CPM
      • ۳. هزینه ی ثابت
    • کارکرد تبلیغات جستجوی پولی چیجوریه؟
      • ۱. تبلیغات رفتاری
      • ۲. تبلیغات متنی
      • ۳. تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی
    • نمونه های موفق در کمپین های تبلیغاتی
      • ۱. کوپن ها
      • ۲. گوگل ادوردز
      • ۳. شبکه های اجتماعی
      • ۴. ویدیو
    • عناصر تبلیغات آنلاین
      • ۱. بازاریابی از راه پست الکترونیک
      • ۲. صفحات فرود
      • ۳. محتوای پشتیبانی شده
    • چیجوری می توان مفید تبلیغات آنلاین رو سبک و سنگین کرد؟
      • ۱. بازدید کلی
      • ۲. نشست (session)
      • ۳. ترافیک خاص ی کانال
      • ۴. نسبت نزدیکی فروش
      • ۵. ضریب برگشت
      • ۶. تبدیل کلی(Total conversion)
      • ۷. اندازه نگهداشت مشتری
    • آینده ی تبلیغات آنلاین چیه؟

تبلیغات آنلاین چیه؟  شکل های جور واجور و ویژگیای اون

در عصر دیجیتال، راه اندازی کمپین تبلیغات آنلاینِ موفق واسه کسب و کارای کوچیک لازمه.

کسب و کارای کوچیک واسه پیدا کردن مشتریان جدید و کسب موفقیت بیشتر نیاز به تبلیغات آنلاین دارن.

واسه تبلیغات آنلاین گزینه های مختلفی پیش روی شماس: رسانه های پولی، پرداخت در ازای هر کلیک (PPC)، نمایش آنلاین، پرداخت واسه قرار گرفتن در یافته های جستجوها، به کار گیری اپلیکیشن ها و… . با ما همراه باشین تا بهتر به این سوال که تبلیغات آنلاین چیه، جواب بدیم.

مشاورین تبلیغاتی می تونن به شما در برنامه ریزی تبلیغات آنلاین مؤثر کمک کنن.

مثلا در بهینه سازی سایت و جستجو ( SEO)، فعالیت های گسترش از راه ایمیل یا بازاریابی شبکه های اجتماعی.

پس در جواب به اینکه تبلیغات آنلاین چیه، می توان گزینه های زیادی رو شمرد و هر یک رو به عنوان ابزاری در جهت کمک به تبلیغات آنلاین مطرح کرد.

به طور کلی دو نوع تبلیغات آنلاین هست: تبلیغات از راه نمایش در جستجوی کاربران یا تبلیغات از راه نمایش در بسترهای جور واجور آنلاین. تبلیغات در جستجو به موتورهای جستجویی چون گوگل اجازه می دهد تا طبق موضوع، محتوا یا کلمات کلیدی جستجوشده در گوگل تبلیغات شما رو با وب سایت ها و اپلیکیشن های جور واجور تطبیق دهد.

مطمئنا در این روش از تبلیغات آنلاین، مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصول یا خدمتی در بخش ی کسب وکار شما هستن، در راه جستجوی خود با شما آشنا می شن. تبلیغات نمایشی هم شامل تصاویر یا ویدیوهایی هستن که پیام کسب وکار شما رو به بازدیدگنندگان وب سایت منتقل می کنن.

تبلیغات آنلاین چیجوری به کسب و کارای کوچیک شما کمک می کنن؟

این روزا، همه اوقات خود رو با گوشی های هوشمند یا رایانه ی خود می گذرونن.

پس هیچ جای تعجبی نیس که اهمیت تبلیغات آنلاین به شدت گسترده و مهم شده و در کسب و کارای کوچیک، این روش ی تبلیغاتی به اولین گزینه بدل شده.

یکی از دلالیل اصلی رونق گرفتن این روش ی تبلیغاتی به امکان اشتراک گذاری کاربران برمیگرده.

کاربران خیلی ساده می تونن یافته های جستجو و مطالب دلخواه خود رو با خونواده و دوستای خود سهیم بشن.

پس تبلیغات درستِ شما در سطح وب و موتورهای جستجو، نه فقط باعث جذب بازدیدکننده یا مشتری بالقوه می شه، بلکه امکان بازدید تعداد خیلی از دوستان و آشنایان اونا رو هم جفت و جور می کنه و به دایره ی شبکه های اجتماعی اونا هم وارد می شه.

نوعای جورواجور تبلیغات آنلاین چیه؟

شکل های جور واجور مختلفی از تبلیغات آنلاین هست. اما مشهورترین اونا به این ترتیبه:

۱. تبلیغات در جستجوها با پرداخت هزینه

این روش بسیار مؤثره. وقتی کاربران در حال چستجوی محصول یا خدمتی مشخص هستن، آگهی شما در یافته های جستجوی اونا ظاهر می شه.

در این روش شما با در نظر گرفتن کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران، در یافته های دیده میشین. و موتورهای جستجو با در نظر گرفتن کلمه ی کلیدی نامبرده، کاربران رو به سمت صفحه و وب سایت شما هدایت می کنن.

براساس آمارها، در هر ثانیه، ۲.۳ میلیون جستجو در گوگل صورت می گیرد و بیشتر یافته های شامل ی تبلیعات و آگهی های موجود در گوگل هستن.

۲. پرداخت در ازای هر کلیک

این روش هم بسیار رایج و مؤثره و از راه اون، ترافیک موردنظرتان مستقیما به سمت وب سایت کسب وکار شما هدایت می شه.

هر کسب وکاری می تونه از قرارگرفتن در یافته های جستجوی موتورها هم بهره بگیره. یعنی به کمک پشتیبانی موتورهای جستجو، براساس کلمات و عبارات کلیدی خود و تطبیق اونا با کلمات و عبارات مورد جستجو در یافته های مورد انتظار کاربران ظاهر شه.

مثلا، اگه واژه ی «حسابدار» مورد جستجوی کاربری واقع بشه و بعد از اینکه موتور جستجو آگهی شما رو در این باره، در اختیار کاربر بذاره و اون بر این آگهی کلیک کنه و وارد سایت شما شه، شما به موتور جستجو هزینه ی این پشتیبانی رو پرداحت می کنین.

یادتون نره که پرداخت در ازای این پشتیبانی فقط در صورتی رخ می دهد که کاربران به آگهی ظاهرشده ی شما وارد شن و از اون بازدید کنن.

واسه ایجاد و مدیریت کمپین های پرداخت در ازای هر کلیک، تلاش زیادی لازمه. باید کلمات کلیدی به دقت و درست انتخاب شن، کلمات کلیدی منتخب در گروه های تبلیغات و آگهی دسته بندی و با صفحات مناسبی هماهنگ و منطبق شن.

اگه برنامه ریزی این کمپین ها درست و هوشمندانه انجام بشه، هزینه ی کمتری هم صرف می شه.

۳. تبلیغات پرچمی یا بنر

این نوع از تبلیغات آنلاین بر اساس تصاویر هستن. روش ی کار به این صورته که کادری مستطیل شکل، در قسمت فوقانی یا گوشه های چپ و راست صفحات وب سایت نمایان می شه.

در این روش ، هاست یا میزبان صفحه ی وب سایت طبق تعداد بازدیدکنندگان، تعداد کلیک ها بر بنرتبلیغاتی و مراجعه به صفحه ی کسب وکار شما و خرید از اون، دستمزد دریافت می کنن.

تعداد بازدیدها وقتی به حساب میاد که فقط ورود به وب سایت صورت بگیره؛ و تعداد کلیک ها و پرداخت در ازای هر کلیک، وقتی محاسبه می شه که کاربران جور واجور به وب سایت مراجعه کنن و محتوای شما رو به طور جدی بررسی و بازدید کنن.

اگه بازدید کاربر و بررسی هاش منتهی به خرید بشه هم این عمل رو خرید در ازای هر کلیک می می گن.

۴. تبلیغات در شبکه های اجتماعی با دریافت هزینه

این گروه از تبلیغات، در شبکه های اجتماعی جور واجور مانند توییتر یا فیسبوک دیده می شن. مهم ترین ویژگی این نوع از تبلیغات آنلاین امکان هدف گیری مخاطبان خاص و دلخواه شماس.

شناسایی کاربران خاص از راه صفحاتی که پیگیری می کنن و اخباری که می خونن ممکن می شه و درنتیجه، ترافیک سایت شما افزایش می یابد.

با افزایش اندازه ترافیک، مشتریان بیشتری هم به طرف کسب و کار شما جذب می شن.

براساس آمارها و تحقیقات، این روزا تبلیغات در سطح شبکه های اجتماعی بسیار موردتوجه قرار گرفته و در ترکیب با بقیه تبلیغات آنلاین و آفلاین استفاده می شه.

براساس پژوهشی که از طرف سوشیال مدیا اگزماینر (Social media examiner) صورت گرفته، ۶۶ درصد از تبلیغات، تبلیغات در فضای مجازی و بقیه روش های آنلاین هستن.

در این مطالعه مشخص شد که تبلیغات نمایشی در سطح وب، ویدیوهای آنلاین و موبایل هم واسه تبلیغات آنلاین مورد استقبال و توجه هستن و بعضی هم از تبلیغات غیررایگان شبکه های اجتماعی در کنار بقیه شکل های جور واجور تبلیغات آفلاین استفاده می کنن.

بعضی از نمونه های موفق تبلیغات در شبکه های اجتماعی تنها درطول ۳ روز حدود ۵۴ درصد، یعنی برابر ۳۵ میلیون نفر رو با کمپین خود همراه کرده ان. و همه ی این توفیقات فقط از راه انتشار ویدیو در سطح فیسبوک صورت گرفته.

۵. تبلیغات از راه اپلیکیشن ها

این روش بسیار مؤثره و در اون از شکل های جور واجور روش های دیگه مانند ویدیوها و تبلیغات تصویری هم واسه نمایش در اپلیکیشن ها استفاده می شه.

اپلیکیشن ها از موقعیت مکانی کاربران کمک می گیرند و واسه پیگیری و ردیابی مشتری هدف ازش استفاده می کنن.

این روزا ما در دنیای تلفن های همراه زندگی می کنیم، پس درنظر گرفتن تبلیغات آنلاین از راه اپلیکیشن ها لازمه.

آمارها نشون دهنده اون هستش که ۲ بیلیون نفر کاربر گوشی موبایل در جهان هست که ۲۰۰ میلیون نفر از اونا امریکایی هستن.

نصف کاربران دستگاه های گوشی موبایل هوشمند از این وسیله واسه خریدهای آنلاین استفاده می کنن.

۶. تبلیغات از راه نمایش

این تبلیغات همون کادرها و جعبه هایی هستن که در صفحات وب مشاهده می شه و شامل متن، تصاویر گرافیکی، ویدیو یا محتوای صوتی هستن.

این نوع از تبلیغات رو هم می توان مثل بنرها در حاشیه ی صفحات یا قسمت فوقانی اونا توجه کرد.

درابتدا محتوای تبلیغات با سایتی که در اون قرار می گرفت مشابهتی نداشت اما تازگیا این هماهنگی بسیار بیشتر شده و مخاطب با دقت بیشتری هدف گیری می شه.

گوگل ادوردز و آمازون با معرفی سایت های جورواجور، از جمله بزرگ ترین شبکه ها واسه پیشنهاد کسب و کارای جور واجور هستن.

۷. گوگل ادوردز (Adwords)

درطی برنامه ی تبلیغاتی پرداخت در ازای هر کلیک، گوگل ادووردز، با تطبیق کلمه ی کلیدی دلخواه شما درباره ی محصول یا خدمت تون با کلمه کلیدی های کاربران در سایتی به خصوص، وارد عمل می شه و اطلاعات لازم رو در اختیار کاربرِ در حال جستجو قرار می دهد.

کارشناسان تبلیغات روی این کلمات کلیدی کار می کنن و در ازای هر کلیک به سایت میزبان خود هزینه می پردازند.

موفقیت تبلیغات شما درمیون تبلیغات جور واجور و پرتعدادی که موتور جستجوی گوگل به کاربران ارائه می کنه به عواملی وابسته:

کیفیت، رابطه کلمات کلیدی و موضوع کمپین تبلیغاتی با کلمه کلیدی های مورد جستجو.

در نتیجه آگهی شما به وسیله ی کسائی دیده می شه که به دقت در جستجوی چیزی هستن که ارائه می کنین.

واسه آشنایی بیشتر با گوگل ادوردز می تونین مطلب گوگل ادوردز Google Adwords چیه؟ رو بخونین.

کلمات کلیدی و اهمیت اونا در تبلیغات پرداخت در ازای هر کلیک (PPC) چیه؟

انتخاب کلمات کلیدی مناسب نقش مهم و تعیین کننده ای در موفقیت کمپین های بر اساس PPC دارن.

شناخت واژگانی که کاربران در جستجوی خود دید می کنن و به کار گیری اونا در انتخاب کلمات کلیدی خیلی با اهمیته.

واسه به کار گیری این نوع تبلیغات باید واژگان مورد استفاده ی کاربران در هر موضوعی پیش بینی شه.

اگه بدونین که مشتریان واسه پیدا کردن اجناس و خدماتی که شما ارائه می کنین چه عبارات و واژه هایی رو در جعبه ی جستجو به کار می برند، به سادگی می تونید در یافته های دلخواه اونا ظاهر بشوید.

کلمات کلیدی دلخواه شما باید با کسب وکارتون در رابطه باشن. به کار گیری واژه ها و عبارات برابر و هم خونواده هم راهی به طرف حضور هرچه بیشتر شما باز می کنن.

گوگل هم ظرفیت های پیدا کردن و جستجو واسه تطبیق واژه های جور واجور و مربوط به هم رو در خود پیشرفت داده.

واسه نمونه اگه شما در وب سایت خود کفش می فروشید، باید در انتخاب کلمات کلیدی خود از واژگان و عبارات مرتبطی مانند کفش کتانی، کفش پیاده روی، کفش مخصوص دویدن و…بهره بگیرین.

روش ی پرداخت هزینه ی آگهی های آنلاین چیجوریه؟

۳ روش اصلی پرداخت واسه آگهی های آنلاین به این صورته:

۱. پرداخت در ازای هر کلیک CPC

هر بار که کاربری از آگهی تبلیغاتی دیدن کنه، به میزبان اون تبلیغ و یعنی تبلیغات چی اون هزینه ای پرداخت می شه.

به خاطر همین به این روش از تبلیغات، تبلیغات بر اساس کارکرد هم گفته می شه، و درواقع فقط در ازای کسب نتیجه، هزینه ی آگهی داده می شه.

این روش در تبلیغات جستجوی پولی مورداستفاده س.

۲. پرداخت در ازای هر هزار مشاهده CPM

این روش بیشتر در تبلیغات نمایشی کاربرد داره.

مثلا اگه وب سایتی ۱۰۰ دلار واسه آگهی خود می پردازه، تبلیغات چی این ۱۰۰ دلار رو واسه ۱۰۰۰ بازدیدی که از سایت مربوطه صورت می گیره، دریافت کرده.

در این روش پرداخت بر اساس کارکرد و نتیجه ی پایانی نیس. با این وجود می توان با پیگیری بازدیدهای انجام شده از طرف کاربران به اطلاعات خوبی رسید.

۳. هزینه ی ثابت

در این روش، در ازای تبلیغاتی که صورت می گیرد، در مدت وقتی خاص هزینه ای از قبل تعیین شده پرداخت می شه و مهم نیس که آگهی چند بار دیده یا روی اون کلیک شده.

در این روش طرف حساب شما می تونه تنها یه وب سایت باشه یا واسطه ای که با رابطه با وب سایت های جورواجور آگهی رو در اونا انتشار می دهد.

گوگل ادووردز و مایکروسافت ادسنتر (Microsoft adcenter) از نمونه های معروف این وب سایت ها هستن.

کارکرد تبلیغات جستجوی پولی چیجوریه؟

تموم روش های پولی که در قسمت قبل ذکر شد بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو  SEM هستن.

کسب و کارای جورواجور حاضرن تا واسه قرار گرفتن نام و مشخصات خود در فهرست یافته های جستجوها هزینه پرداخت کنن.

اونا مایل هستن تا با حضور گسترده ی خود، با کلمات کلیدی مختلفی که در اینترنت جستجو می شه، هماهنگی و تطبیق داشته باشن.

در این روش اگر کاربری مثلا به دنبال دندانپزشک بگردد، تطبیق کلماتی که اون در جستجوی خود به کار می گیرد و کلمات کلیدی منتخب شما در آگهی تون اون رو به طرف صفحه ی شما هدایت می کنه.

با این روش می توان بهتر از راه تبلیغات نمایشی با هدف کلیک کردن کاربران روی بنرها و… مشتریان رو به سمت کسب وکار خود جهت داد.

دو روش واسه هدف گیری مخاطبان با کمک فناوری هست: تبلیغات رفتاری و متنی.

۱. تبلیغات رفتاری

در این روش طبق اطلاعات مختلفی که از کاربران در دسترسه، می توان اونا رو به طرف یافته های دلخواه هدایت کرد.

با بررسی صفحات بازدیدشده از طرف مخاطب، پیوندهای منتخب اون و ورود به اونا، مدت زمان سپری شده در هر سایت و واژگان و عبارت هایی که جستجو کرده، اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می گیرد.

البته این امکان جدید گوگل از بُعد نقض حریم خصوصی تا حدودی بحث برانگیز شده.

۲. تبلیغات متنی

بازدیدکنندگان هدف در این روش براساس کلمات کلیدی انتخاب می شن.

سیستم تبلیغاتی با اسکن و تصویربرداری از وب سایت، کلمات کلیدی رو می یابد و آگهی رو با صفحات در رابطه تطبیق می دهد.

۳. تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی

با درنظر گرفتن عناصر جمعیت شناختی مانند: سن، جنسیت، درآمد، وضعیت تأهل و سطح تحصیلات و… می توان مخاطبین هدف رو در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر شناسایی کرد.

درنظر گرفتن عناصر جمعیت شناختی در کنار شناسایی ترجیحات اونا در جستجو و رفتار اجتماعی شون منتهی به «بازاریابی هویتی» می شه که به کمک اون می توان مشتریان بالقوه رو شناخت.

کاربران جور واجور درواقع از راه صفحات و آدمایی که پیگیری می کنن، اخباری که می خونن و چیزی که خریداری می کنن پیگیری و بررسی می شن.

نمونه های موفق در کمپین های تبلیغاتی

کمپین های موفق تبلیغاتی، از شبکه های اجتماعی، ارائه ی کوپن ها و تخفیفات یا کمک گوگل ادووردز بهره می گیرند.

هر کدوم از این گزینه ها نقاط مثبتی واسه خود دارن که با تکیه بر اون می توان موفقیت یه کمپین رو تضمین کرد:

۱. کوپن ها

این وسیله تبلیغاتی دیگه منحصر به روزنامه ها یا برگه های تبلیغاتی نیس.

کسب و کارای جور واجور از کوپن های آنلاین و دیجیتالی استفاده می کنن.

این کوپن ها توانایی انتقال به تلفن های هوشمند یا انتشار به شکل چاپ شده رو هم دارن.

۲. گوگل ادوردز

این روش یکی از رایج ترین ها در تبلیغات آنلاین امروزیه.

وقتی کلمات کلیدی انتخاب شده از طرف شما با کلمات کلیدی جستجوشده برابر باشن، در یافته های جستجوها ظاهر می شید.

۳. شبکه های اجتماعی

در سال ۲۰۱۳، ۵.۱ بیلیون دلار صرف تبلیغات در شبکه های اجتماعی شده.

انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۸ این رقم به ۱۴ بیلیون دلار هم برسه.

استقبال از تبلیغاتی که از راه اندازه کلیک مورد امتحان واقع می شن، در فیسبوک ۸ برابر بقیه سایت ها و در تلفن های هوشمند ۹ برابر این اندازه در سایت های عادیه.

اندازه درگیرسازی مخاطب با تبلیغات، در تبلیغات توییتری ۱ تا ۳ درصد بیشتر از تبلیغات بنریه.

۴. ویدیو

به گزارش فوربز، این روزا کسب و کارای کوچیک از ویدیوها واسه معرفی کسب وکار خود بهره می گیرند.

در این روش می توان راه جدیدی واسه رابطه و درگیرسازی مشتری بالقوه یافت.

این ویدیوها می تونن به شکل آنلاین یا در گوشی های گوشی موبایل منتشر شن.

عناصر تبلیغات آنلاین

عناصر مختلفی در کمپین های تبلیغاتی وجود دارن:

۱. بازاریابی از راه پست الکترونیک

بازاریابی پست الکترونیک یا همون ایمیل مارکتینگ یکی از عناصر عادی در کمپین های تبلیغاتیه.

این روش در بعضی از موارد واسه ارسال محتوای تبلیغاتی یا اطلاع رسانی استفاده می شه و در مواردی هم واسه تکمیل بقیه بخش های کمپین ازش استفاده کرده می شه.

بازاریابی از راه پست الکترونیک می تونه انتخاب مناسبی واسه تبلیغات امروز باشه.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر از ایمیل مارکتینگ می تونین مطلب ایمیل مارکتینگ چیه؟ رو بخونین.

۲. صفحات فرود

وقتی کاربری روی یه آگهی تبلیغاتی کلیک می کنه، به صفحات فرود برگشت داده می شه.

درواقع کاربران از راه موتورهای جستجو یا کمپین تبلیغاتی شما به این صفحات وارد می شن.

این صفحات به کارایی مانند خرید، مطالعه ی محتوا یا تکمیل درخواست و … می انجامند و مخاطبان بالقوه رو هدف می گیرند.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر درباره صفحه ورود مطلب صفحه فرود Landing Page چیه؟ رو ببینین.

۳. محتوای پشتیبانی شده

این روش می تونه به شکل های مختلفی مورداستفاده قرار بگیره.

مانند رپرتاژ آگهی ها یا محتوای موجود در سایت مربوط به موضوعی که قصد تبلیغش رو دارین.

از این نوع تبلیغات با عنوان تبلیغات بومی هم یاد می شه که در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر هم رواج دارن.

چیجوری می توان مفید تبلیغات آنلاین رو سبک و سنگین کرد؟

باید بدونین که کارکرد کمپین تبلیغاتی تون به چه صورته.

با تجزیه وتحلیل می توان امتحان لازم رو صورت داد.

مثلا باید بدونین که مخاطبان چیجوری وب سایت شما رو پیدا می کنن و با اون تعامل دارن.

واسه بررسی کارکرد کمپین های تبلیغاتی باید از سنجه های جور واجور کمک بگیرین. درادامه به تعدادی از سنجه ها واسه بررسی شرایط و احوال کمپین های تبلیغاتی اشاره شده:

۱. بازدید کلی

وب سایت شما باید مقصد اول مشتریان اصلی و بالقوه باشه. در این صورت می تونید با دیدی کلان روند کمپین خود رو بررسی کنین.

اگه اندازه بازدیدهای وب سایت تون دچار افت شد، باید حتما بقیه کانال های بازاریابی رو بررسی کنین.

۲. نشست (session)

این سنجه که در تجزیه وتحلیل های گوگل هست، تعداد بازدیدکنندگان قدیمی و جدید وب سایت شما رو نشون می دهد.

این سنجه نشون می دهد که وب سایت شما چقدر کاربران رو به برگشت به سایت تشویق می کنه و مفید کمپین تون رو مشخص می کنه.

بعضی وقتا واسه برگشت مخاطبان قبلی و جذب مخاطبان تازه لازمه که به عقب برگردین و طبق شرایط، تغییرات لازم رو در محتوا یا ساختار وب سایت خود بسازین.

۳. ترافیک خاص ی کانال

این سنجه به صورت جدا شده از هم ترافیک از نقطه ی شروع کمک می کنه. و

در کمپین های تبلیغاتی نقش مهمی اجرا می کنه؛ چون برخلاف بازدید کلی، تعداد بازدیدها در هر کانال رو به طور جدا از هم بررسی می کنه. ۴ کانال اصلی که باید موردتوجه قرار بگیرن، به این توضیح هستن:

  • دایرکت: نشون دهنده ی تعداد افرادیه که مستقیما از سایت شما بازدید کرده ان.
  • ریفرال: نشون دهنده ی پیوندهای خارجی از بقیه سایت ها به سایت شماس.
  • ارگانیک: نشون دهنده ی تعداد کاربرانیه که بعد از جستجو به سایت شما راه پیدا کرده ان.
  • سوشیال: نشون دهنده ی تعداد بازدیدکنندگانیه که از راه شبکه های اجتماعی به سایت شما دست یافته ان. سوشیال واسه امتحان اندازه قدرت بهینه سازی سایت SEO، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و کمپین های سنتی بازاریابی و تبلیغات خوبه.

۴. نسبت نزدیکی فروش

موفقیت هر کسب وکار بیشتر از هر چیز به فروش وابسته.

تموم تلاش های شما در مورد ی تبلیغات، بدون فروش مناسب به معنی شکسته.

تعداد فروش خود رو بر تعداد مشتریان بالقوه تقسیم کنین تا این اندازه رو پیدا کنین.

۵. ضریب برگشت

ضریب برگشت نشون از تعداد بازدیدکنندگانی داره که بدون گشت وگذار در سایت شما، اون رو ترک می کنن.

یعنی کاربر بدون اینکه از قسمت های جور واجور سایت شما و پیوندهای جورواجور اون دیدن کنه، سایت رو ترک می کنه.

هرچه ضریب برگشت کمتر باشه بهتره و SEO هم افزایش می یابد.

۶. تبدیل کلی(Total conversion)

این سنجه یکی از مهم ترین سنجه ها واسه بررسی سودآوری اقدامات کلی بازاریابی شماس.

تبدیل رو به شکل ها و شکل های مختلفی می توان تعریف کرد، مثلا پر کردن فرم یا بازدید از سایتی در مورد ی تجارت الکترونیک، همه و همه در وسعت ی این سنجه قرار می گیرند.

اگه اندازه تبدیل کلی یا توتال کانوِرژِن وب سایت شما پایینه باید دلیل رو در مواردی مثل پیشنهادات ارائه شده ی ضعیف، طراحی ناجور سایت و درآخر نبود علاقه ی کاربران به بازدید جست.

۷. اندازه نگهداشت مشتری

۴۱ درصد از درآمد فروش اینترنتی از راه ۸ درصد از مشتریان صورت می گیرد.

افزایش ۵ درصدی اندازه نگهداشت مشتری یعنی نگهداشت مشتریائی که به بازدید پرداخته ان و دوباره واسه خرید به سایت مراجعه می کنن، باعث افزایش ۲۵ تا ۱۲۵ درصدی سود می شه.

اگه چرخه ی خرید محصول شما طولانیه یا کسب و کارتون تنها بر محوریت یه بار فروشه یا روند خریدتون طولانیه، افزایش اندازه نگهداشت مشتری سخت تر می شه.

تموم کسب و کارا باید با بررسی اندازه برگشت مشتریان، این اندازه مهم رو بررسی کنن و پایین بودن اون رو ضعفی جدی در محصول یا خدمتی که ارائه می کنن به حساب بیارن.

آینده ی تبلیغات آنلاین چیه؟

به کار گیری تبلیغات آنلاین واسه کسب و کارای کوچیک امروزی تبدیل به ضرورت شده.

این روزا مردم بیشتر از گذشته واسه خرید و آشنایی با اجناس و خدمات جور واجور به اینترنت مراجعه می کنن پس حتما باید به تبلیغات آنلاین در کمپین های خود توجه بفرمایید.

برگرفته از: metroannex

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *