collagenکلاژن واسه بدن

همیشه خرید مکمل بهترین راه گرفتن یه ماده مغذی واسه بدن نیس و باید با در نظر گرفتن شرایط بدن درمورد اون اراده کردن کرد.

به گزارش آلامتو و به نقل از درنگ؛ قرصهای کلاژن مورد ستایش بعضی از کارشناسان پوست و مو و مبارزان با پیری زودرس و فعالان در مورد سلامت پوست و مو و استخوانه، اما واقعا این قرص ها تاثیرگذارند؟

کلاژن یکی از فراوون ترین پروتئین های موجود در بدنه و بخش بزرگی از موها، ناخن ها و پوست آدم رو تشکیل می دهد. این پروتئین از نوع پلی پپتیده و از ترکیبی از آمینواسید هایی مانند پرولین و گلیسین که معمولا در همه نسوج اتصالی، غضروف ها، استخون ها و پوست یافت می شن، ساخته شده است. نیکول اوسینگا متخصص سلامت پوست و مو عقیده داره بدن به کلاژن نیاز داره اما خود تولید اون رو بردوش داره و احتیاجی نیس قرص های کلاژن استفاده کنین یا پودر اون رو به غذای خود اضافه کنید. اما تموم هیاهویی که برسر مصرف کلاژن هست یه دروغ بزرگه؟

 

کلاژن و بدن آدم

بدن آدم نمی تونه کلاژن زیادی به خود جذب کنه از این رو گفتن اینکه مصرف قرص های کلاژن رشد استخون و مو و سلامت پوست و مو رو بهبود می بخشه، غلطه چون کلاژن در سیستم هاضمه تجزیه شده و به آمینواسید ها تبدیل می کنه و از اونا در مناطق لازم بدن استفاده می کنه و این به معنی شفاف شدن بدون این دست اون دست کردن پوست نیس. با این همه محققان ثابت کرده ان به کار گیری قرصهای کلاژن بدن رو تحریک می کنه تا کلاژن بیشتری تولید کنه و این واسه استخون ها و مفاصل به درد بخور هستش.

 

کلاژن و پوست

اطلاعات بسیار محدودی درباره اثرات مثبت کلاژن خوراکی بر سلامت پوست هست و محققان هنوز مطمئن نیستن که این مکمل غذایی تاثیری بر پوست انسانی که از رژیم غذایی سالم و پر از پروتئین پیروی می کنه داره یا نه؟

 

کلاژن و سلامت مو

بالا رفتن سن با کم شدن طبیعی اندازه کلاژن بدن همراه س و همین موضوع باعث افزایش به کار گیری مکمل های کلاژنی در بین زنان شده است. تحقیقات نشون داده ان که به کار گیری این مکمل در ساخت پروتئین رشد مو در بدن اثر میذاره، پروتئینی که مانع از ریزش مو و محرک رشد موه و با پشتیبانی از فولیکول مو از سفید شدن اون جلوگیری می کنه. هم اینکه کلاژن در درمان موهای خشک و شکننده بسیار موثر عمل کرده است.

 

کلاژن، رژیم و سبک زندگی

تنها مصرف روزانه مکمل کلاژن کافی نیس. به گفته اوسینگا، ویتامین C و کلاژن باید با هم مصرف شن چون اگه اندازه ویتامین C در بدن کم باشه اندازه تولید کلاژن هم کم می شه. هویج، میوه های سرخ رنگ و کلم به صورت طبیعی اندازه تولید کلاژن رو زیاد می کنن. علاوه بر کاهش طبیعی اندازه تولید کلاژن با بالا رفتن سن، عوامل سبک زندگی مدرن مانند استرس، رژیم غذایی نادرست و مشکل روده می تونه توانایی کلاژن سازی بدن رو هم دچار اختلال سازه.

 

شکل های جور واجور کلاژن

سه نوع کلاژن هست: نوع اول که ۹۰ درصد از پوست، مو، ناخن ها، اندام ها و استخون رو تشکیل داده. نوع دوم با غضروف سازی در ارتباطه و کلاژن نوع سوم در پروتئین فیبروس استخون، غضروف، تاندون ها و دیگه نسوج اتصالی حضور داره.

 

منابع کلاژن

در هر قرص مکمل یه گرم کلاژن هست که ممکنه ترکیبی از سه نوع یا تنها یه نوع از این پروتئین رو در بر بگیره. کلاژن به شکل مایع یا پودر هم هست. کلاژن طبیعی رو هم می توان با مصرف گوشت ماهی، گاو، و مرغ وارد بدن ساخت.

چه ویتامینی واسه روحیه خوبه؟

همه چیز درباره پروبیوتیکا

درنگ مکمل