Joint pain

بعضی از دردها احتیاجی به مراجعه به دکتر ندارن و خیلی راحت می تونین با درمانهای خونگی اونا رو درمان کنین اما اگه دردی زیادتر از اندازه بود بهتره به دکتر متخصص مراجعه کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ پکای گرمایشی و سرمایشی واسه بهبود درد کاربرده های زیادی دارن، اما چیجوری فهمیده که کدوم یکی بهتره؟ گرما واسه کمردرد ایده آله؟ سرما واسه عضلات کشیده شده کاربرد داره؟ در این مقاله می خوایم بررسی کنیم که هر کدوم از اینا بیشتر واسه بهبود چه نوع دردهایی کاربرد دارن.

صدمه کمر

اگه کمرتون دچار صدمه شده باشه یه حموم آب گرم به نظر بهترین درمان میاد. اما براساس تحقیقات و نظر کارشناسان این کار تنها باعث افزایش التهاب می شه، در نتیجه درد بدتر می شه. پزشکان پیشنهاد می کنن روی منطقه ای که دچار درده به مدت ۲۰ دقیقه یخ یا پک سرمایشی بذارین. این کار رو دو تا سه روز ادامه بدید تا التهاب و درد کم بشه.

گرفتگیای وابسته به قاعدگی

به کار گیری گرما واسه بهبود گرفتگیای وابسته به قاعدگی هیچ نتیجه قطعی نداره اما پیشنهاد می شه. کارشناسان معمولا واسه این نوع گرفتگیا گرما رو پیشنهاد می کنن حالا چه به حموم برید چه از پدهای گرمایشی استفاده کنین فرقی نداره. تحقیقات نشون داده درمان با گرما نسبت به درمان با سرما تاثیر بیشتری داره.

درد مفصل

به عنوان یه قانون کلی پیشنهاد می شه قبل از ورزش، مفاصل زانو و مچ پا رو گرم کنین. هدف اصلی گرم کردن آماده سازی تاندونا، رباطا، عضلات و مفاصله تا آماده حرکات انفجاری بشن.

کمردرد طولانی

واسه یه کمردرد ساده یخ رو به گرما ترجیح می دیم اما وقتی درد طولانی باشه روش درمان هم تغییر می کنه. آدمایی که از کمر درد طولانی بدون التهاب رنج می برن می تونن با گرما احساس راحتی کنن.

پیچ خوردن مچ پا

وقتی مچ پاتون پیچ می خوره نتیجه اش خونریزی و التهابه که واسه بهبود، نیازمند یخه نه گرما. یخ التهاب رو می خوابونه و رگای خونی رو تنگ می کنه. پیچ خوردگی مچ پا آسیب ای زیاد به رباط هاییه که پشتیبانی و ثبات رو به مفصل مچ پا میدن. این آسیب خود رو به صورت درد و التهاب نشون میده. یخ، ورم و التهاب رو کم می کنه و هم اینکه با بی حس کردن اون منطقه درد رو تا حدود زیادی کم می کنه.

آرتروز

آرتروز از مشکلات سلامته که با گرما و یخ بهبود پیدا میکنه. گرما جریان خون رو بهتر می کنه و مفاصل رو آروم می کنه، در حالی که یخ درد رو بی حس می کنه و التهاب رو کم می کنه. به کار گیری یخ و گرما در کنار هم نیازمند صبره و باید ببینین کدوم ترکیب بیشتر به کارتون میاد.

اثرات بعد از ورزش

اگه تازگیا ورزشی با شدت بالا انجام دادین و نمی دونین واسه درد بعدش از یخ استفاده کنین یا گرما، بهتره از یخ واسه نواحی تحت تاثیر استفاده کنین تا التهاب رو کم کنه. این کار رو بدون این دست اون دست کردن بعد از ورزش انجام بدین و گذاشتن یخ رو به ۲۰ دقیقه محدود کنین تا پوست دچار تحریک نشه. گرما واسه درد بعد از ورزش پیشنهاد نمی شه چون می تونه ورم رو بدتر کنه.

پارگی رباط

واسه پارگی ربات، یخ پیشنهاد می شه نه گرما. طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت ابتدایی صدمه، هر ۳ تا ۴ ساعت به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت آسیب دیده یخ گذاشته شه و یا در حموم یخ فرو برده شه. یخ گذاشتن کمک می کنه جریان خون به بافت آسیب دیده کم بشه و هم اینکه التهاب، ورم و درد کم شه. در ساعات اولیه صدمه هیچوقت به کار گیری گرما پیشنهاد نمی شه چون باعث افزایش التهاب، ورم و درد می شه.

خواص و روش درست کردن معجون سیر و عسل واسه لاغری

واسه درمان دیابت چه بخوریم؟

درد زانو درمان خونگی دکتر کرمانی کمردرد