این مشکل در بعضی از آدما به حدی شدیده که برنامه ها و فعایتای روزمره فرد رو تحت تاثیر قرار میده.

دردهای قاعدگی معمولاً چند ساعت قبل یا هم زمان با آغازخونریزی شروع شده و بیشتر دو تا سه روز زمان میبره. دردها در ناحیه شکم بوده و به کمر، کشاله ران و پاها هم انتشار پیدا میکنه .

علایم دیگری مانند تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، اسهال، خستگی، افسردگی، تحریک پذیری و گاه سردرد هم مشاهده می شه. شدت دیسمنوره معمولا با افزایش سن کم میشه.

واسه بهبود و آرامش این دردها روشی هست:

ورزش و فعالیت بدنی ملایم مانند پیاده روی به آرامش علایم دیسمنوره کمک زیادی می کنه.

استراحت و ماساژ مناسب در بهبود دردهای قاعدگی موثره.

تغذیه و رژیم غذایی مناسب نقش بسیار مهمی در تخفیف علایم دیسمنوره داره. پیشنهاد می شه که در این دوران از همه گروه های غذایی از جمله نون و غلات سبوس دار، حبوبات، گوشتا، لبنیات، میوه ها و سبزیجات به اندازه کافی استفاده کنین. در عین حال مصرف کافئین، نمک و قندهای ساده (شیرینی جات، قند و شکر) رو به کمترین حد ممکن برسونین.

در آدمایی که ازدیسمنوره شدید رنج می برن، مصرف قرصای ضد بارداری تحت نظر دکتر کمک کننده س.

اگر قاعدگی دردناک دارین حتما به دکتر مراجعه کنین چون بعضی بیماریای لگنی مانند اندومتریوز، عفونتای لگنی، توده های رحمی و چسبندگی لوله های رحمی هم موجب قاعدگی دردناک می شن. واسه تشخیص این مشکلات، معاینه لگنی و بقیه اقدامات تشخیصی انجام شده و دلیل زمینه ای دیسمنوره درمان می شه.

درد دیسمنوره دیسمنوره زنان سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *