spinal-cord-injury-preparing-to-do-yoga

نخاع بسیار حساسه و اگر دچار آسیب نخاعی شدین باید شدیدا مراقب حرکاتی که انجام می دید باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ چند روز بعد از آسیبای نخاعی، دلتون می خواد در تختخواب بمونین و فقط استراحت کنین. اصلا میلی به بیرون رفتن و گردش کردن ندارین، چون که دچار آسیب بدنی شدیدی شدین. اما با وجود آسیبی که دیدین، بازم ورزش کردن واسه شما خوبه. به طور کامل برخلاف چیزی که تصور می کنین!

ورزش کردن بعد از آسیب نخاعی می تونه دلیل تسریع مراحل خوب شدن شما شه، علاوه بر اون واسه سلامت شما خیلی خوبه. تحقیقات نشون داده که ورزش کردن به طور قطع، فواید زیر رو داره:

  • افزایش سلامت روانی با کم شدن استرس و اضطراب
  • کاهش خطر دچار شدن به سرطان
  • درمان دردهای طولانی
  • پیش گیری از بیماریای طولانی مانند دیابت و پوکی استخون
  • افزایش شانس طول عمر بیشتر
  • کاهش خطر زمین خوردن

قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی با دکتر خود مشورت کنین، اما وقتی که تصمیم گرفتید برنامه خود رو شروع کنین، حتما یه یا دو مورد از ورزشای زیر رو در نظر داشته باشین. یادتون باشه، مرکز مقابله با بیماریا در آمریکا، دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط هم اینکه دو روز انجام تمرینای قدرتی رو در طول هفته پیشنهاد می کنه؛ این دستورالعملا حتی واسه آدمایی که دچار آسیبای نخاعی شدن هم پیشنهاد شده.

یوگا

ورزش یوگا واسه آدمایی که دچار آسیبای نخاعی شدن، خیلی خوبه، چون حرکات کششی آروم اون می تونه به الگوی تنفس درست کمک کنه و دردهایی که بر اثر نشستن دراز مدت در ویلچر به وجود آمده رو کم کنه. با سرعتی که در توان شماس ورزش کنین و تلاش کنین حرکات خود رو با تنفستون هماهنگ کنین و از انجام حرکاتی که باعث ایجاد درد یا از دست رفتن تعادل شما می شه دوری کنین.

ایروبیک در آب

ممکنه نتونین خوب شنا کنین، اما حرکات ایروبیک در آب گزینه خوبی واسه افرادیه که دچار آسیب نخاعی شدن. آب، درد و تورم مفاصل رو کم می کنه و حتی اگه توان حرکت خود رو تا حد خیلی از دست دادین، می تونه وزن شما رو نگه داره.

ایروبیک نشسته

شما حتی می تونین همین طور که روی ویلچر نشسته اید، ورزش کنین. دقیق شدن و فوکوس کردن روی بالاتنه به شما کمک می کنه حالت نشستن خود رو بهتر کنین، اما اگه می تونین پایین تنه خود رو هم حرکت بدید (حال چه به آرومی یا با کمک وسایل)، می تونین به آرومی ورزش کنین تا کنترل عضلانی و قدرت بیشتری به دست بیارید. با دکتر خود درباره کلاسای ایروبیک نشسته که مخصوص آسیب دیدگان نخاعیه، صحبت کنین و از فیزیوتراپ خود سوال کنین چه ورزشهایی می تونین در خونه انجام بدین.

پیاده روی

اگه نخاع شما به طور کامل آسیب ندیده، یا فقط اعصاب شما آسیب دیده ان، هنوزم می تونین قدم بزنین. صاف وایسید و آروم پیاده روی کنین و کارکرد عضلات خود رو با پیاده روی کردن زیاد کنین. حتی می تونین در استخرهای ورزشی یا به کمک فیزیوتراپ خود قدم بزنین. پس از دکتر خود سوال کنین که این کار واسه شما مجازه یا نه.

چیجوری درد لگن رو درمان کنیم؟

درد ناحیه پایین کمر و دو تمرین واسه تقویت کمر

تمرینات ورزشی ستون فقرات فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *