دستور پخت گوجه شکم پر خوشمزه

به دنبال یه غذای گیاهی خوشمزه و سالم هستین؟ با مجله آشپزی همراه شید تا روش درست کردن گوجه شکم پر رو یاد بگیرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ گوجه فرنگی شیرین پر شده از آرد سوخاری و شکل های جور واجور سبزیجات تازه و معطر یه غذای فرعی تازه و خوشمزه در کنار غذای اصلیه. به آسونترین شکل ممکن میشه این غذای خوشمزه رو با موادی ارزون و در دسترس جفت و جور کرد. تخمهای گوجه فرنگی گرفته می شه و با سبزیجات تازه و آرد سوخاری پر می شه.

مواد لازم:

  • ۶ عدد گوجه فرنگی
  • ۴ الی ۵ عدد نون سوخاری
  • ۳ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری ریحان خرد شده
  • ½ قاشق غذا خوری آویشن خرد شده
  • ۱ عدد پیاز کوچیک قرمز
  • ۲ حبه سیر
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نمک و فلفل

دستور جفت و جور:

فر رو روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنیدو یه عدد سینی مستطیل فر رو ورداشته و با یه قاشق غذاخوری روغن زیتون اون رو چرب کنین. گوجه فرنگیا رو به دو نیم کنین و آب گوجه فرنگی و تخمهای اون رو بیرون بریزین. بعد اونا رو کنار بذارین.

نون سوخاریا و سبزیا باید تازه باشن. سبزی خشک استفاده نکنین. سبزی خشک و نون سوخاری خشک مناسب این غذا نیستن. سیر و پیاز رو خرد کنین.

لبه های نون رو با چاقو جدا کنین. اونا رو خرد کرده و داخل غذا ساز آسیاب کنین تا شکل بگیره. پیاز، سبزی و سیر رو اضافه کنین و دوباره هم بزنین. در آخر نمک و فلفل رو به مواد اضافه کنین.

گوجه فرنگیا رو با دستمال کاغذی خشک کنین و اونا رو داخل سینی فر بذارین و روی اونا نمک و فلفل بریزین. روی گوجه فرنگیا رو با مواد بپوشونین. واسه هر گوجه فرنگی به اندازه ۲ قاشق غذاخوری مواد استفاده کنین. در آخر سینی رو به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بذارین تا گوجه فرنگیا بپزه و مواد روی اونا طلایی رنگ شه.

روی گوجه فرنگیا مقداری روغن زیتون بریزین و به عنوان پیش غذا یا غذای فرعی در کنار مرغ کبابی، ماهی یا گشوت کبابی سرو کنین.

چیجوری یه پاستای سالم بپزیم؟

غذاهای بهاری از طبیعت

آشپزی مدرن بدونیم غذاهای گیاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *