به دنبال یه غذای گیاهی خوشمزه و سالم هستین؟ با مجله آشپزی همراه شید تا روش درست کردن گوجه شکم پر رو یاد بگیرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ گوجه فرنگی شیرین پر شده از آرد سوخاری و شکل های جور واجور سبزیجات تازه و معطر یه غذای فرعی تازه و خوشمزه در کنار غذای اصلیه. به آسونترین شکل ممکن میشه این غذای خوشمزه رو با موادی ارزون و در دسترس جفت و جور کرد. تخمهای گوجه فرنگی گرفته می شه و با سبزیجات تازه و آرد سوخاری پر می شه.

مواد لازم:

  • ۶ عدد گوجه فرنگی
  • ۴ الی ۵ عدد نون سوخاری
  • ۳ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری ریحان خرد شده
  • ½ قاشق غذا خوری آویشن خرد شده
  • ۱ عدد پیاز کوچیک قرمز
  • ۲ حبه سیر
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نمک و فلفل

دستور جفت و جور:

فر رو روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنیدو یه عدد سینی مستطیل فر رو ورداشته و با یه قاشق غذاخوری روغن زیتون اون رو چرب کنین. گوجه فرنگیا رو به دو نیم کنین و آب گوجه فرنگی و تخمهای اون رو بیرون بریزین. بعد اونا رو کنار بذارین.

نون سوخاریا و سبزیا باید تازه باشن. سبزی خشک استفاده نکنین. سبزی خشک و نون سوخاری خشک مناسب این غذا نیستن. سیر و پیاز رو خرد کنین.

لبه های نون رو با چاقو جدا کنین. اونا رو خرد کرده و داخل غذا ساز آسیاب کنین تا شکل بگیره. پیاز، سبزی و سیر رو اضافه کنین و دوباره هم بزنین. در آخر نمک و فلفل رو به مواد اضافه کنین.

گوجه فرنگیا رو با دستمال کاغذی خشک کنین و اونا رو داخل سینی فر بذارین و روی اونا نمک و فلفل بریزین. روی گوجه فرنگیا رو با مواد بپوشونین. واسه هر گوجه فرنگی به اندازه ۲ قاشق غذاخوری مواد استفاده کنین. در آخر سینی رو به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بذارین تا گوجه فرنگیا بپزه و مواد روی اونا طلایی رنگ شه.

روی گوجه فرنگیا مقداری روغن زیتون بریزین و به عنوان پیش غذا یا غذای فرعی در کنار مرغ کبابی، ماهی یا گشوت کبابی سرو کنین.

چیجوری یه پاستای سالم بپزیم؟

غذاهای بهاری از طبیعت

آشپزی مدرن بدونیم غذاهای گیاهی