GDPR و بازاریابی دیجیتال: چگونه شرکت شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت

مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) قرار است در ماه مه سال ۲۰۱۸ آغاز شود. این دو سال گذشته در سطح انتقالی به مرحله اجرا رسیده است ، به همین دلیل امروز این موضوع بسیار داغ در بین بازاریابان است – بسیاری نگران این موضوع هستند. تا چه حد می تواند فعالیتهای بازاریابی دیجیتال را به روشی منفی تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از مشاغل تعجب می کنند که چگونه این مجموعه قوانین – که اساساً برای توانمندسازی مصرف کنندگان برای کنترل بیشتر روی داده های خود ایجاد شده اند – برای اجرای برجام هزینه بر است.

دیجیتال

اگرچه هدف از این سیاست واقعی و ضروری است ، این واقعیت که این بازی می شود نیز نگرانی های مربوط به متخصصان فناوری اطلاعات و بازاریابان از طریق بازار جهانی است. دنیای بازاریابی دیجیتال به طور فزاینده ای به جمع آوری داده های شخصی برای هدف قرار دادن تبلیغات وابسته است و این می تواند به شدت بر ظرفیت آنها در انجام این کار تأثیر بگذارد. بنابراین ، آیا GDPR توانایی تأثیرگذاری بر آژانس ها و مشاغل سراسر جهان را دارد؟

GDPR چیست و چرا ایجاد شده است؟

GDPR توسط دستگاههای حاکم اروپایی ایجاد شده است تا از داده های شخصی افراد در محلی محافظت شود. همچنین مجموعه ای از دستورالعمل ها در مورد محدود کردن صادرات داده های شخصی را دارد. هدف این است که از شهروندان محافظت شود و داده های آنها تحت کنترل آنها باقی بماند تا حدی که به آنها حق “پاک کردن” یا برداشت موافقت نیز داده شود.

اتحادیه اروپا تعهد دارد به حفظ حریم خصوصی در داده های شخصی کاربر ، به ویژه در مواجهه با پیشرفت های فن آوری و جهانی سازی ، که به طور فزاینده ای مصرف کنندگان را در معرض خطر قرار می دهند.
اتحادیه اروپا

ایده اصلی سیاست و مجازاتهای مرتبط با آن ، ترغیب اعتماد بین ارائه دهندگان فناوری و کاربران است. اتحادیه اروپا همچنین متعهد است که چارچوب قانونی روشنی داشته باشد تا با آن اقدامات شرکتی برای شرکتها و افرادی که سیاست را نقض می کنند ارائه دهد.

GDPR و حریم شخصی

سیاست GDPR داده های شخصی را به عنوان اطلاعات فردی تعریف می کند که مربوط به زندگی خصوصی ، عمومی یا حرفه ای است. این ممکن است شامل عکس ، نام ، اطلاعات بانکی ، اطلاعات پزشکی ، شناسه دستگاه و آدرس های IP باشد.

یکی از راه های اجرای GDPR این است که قبل از دستیابی به اطلاعات شخصی خود ، در مورد گرفتن رضایت از مصرف کنندگان سختگیر باشید. به عبارتی غیرمستقیم ، این بدان معنی است که هرچند وقت خود را در اینترنت می گذرانید ، می خواهید چیزهای دیگری مانند پنجره های بازشو را ببینید که به شما توصیه می کنند سایت از کوکی استفاده می کند.

راه دیگری که کسب و کارها می توانند با کاربران اعتماد ایجاد کنند ، از طریق توافق نامه رضایت است ، یک نمونه ساده از آن ثبت نام خبرنامه است. این یک تبادل اطلاعات اجماع و شفاف و با ارزش برای هر دو طرف است.

توافق

آیا شرکت های آمریکایی باید سازگار با GDPR باشند؟

از آنجا که شرایط GDPR به سیاست اتحادیه اروپا متمرکز شده است ، ممکن است به نظر برسد که مشاغل آمریکایی در مورد انطباق چیزی نگران نباشند. اما حقیقت این است که همه شرکت های دیجیتال باید از این امر آگاه باشند ، زیرا احتمالاً آنها با مشتریان اتحادیه اروپا سر و کار دارند. اگر در اتحادیه اروپا مشتری دارید ، می توانید داده هایی را از آنها جمع آوری کنید ، و بنابراین تابع قوانین GDPR هستید.

این نکته مفید است که این سیاست فقط درصورتی که مصرف کنندگان در زمان جمع آوری داده ها در اتحادیه اروپا باشند ، اعمال شود. علاوه بر این ، توجه به این نکته مهم است که فعالیتهای مجموعه به هیچ وجه با معامله مالی برابر نیستند. نکته مهم دیگر در مورد این موضوع این است که نقض آن (به طور معمول) شامل یک رویکرد یا حمله هدفمند می شود.

بخش های ایالات متحده که به احتمال زیاد تحت تأثیر تولید ناخالص داخلی قرار دارند تحت تأثیر بخش های جهانی قرار می گیرند – بنابراین میهمان نوازی ، مسافرت ، SAAS و خرده فروشی ، به ویژه مجتمع های بزرگتر ، باید تلاش بیشتری کنند تا از سازگاری آنها اطمینان حاصل کنند.

آماده سازی برای GDPR

GDPR مستلزم این است که سازمانها قبل از جمع آوری هرگونه اطلاعات شخصی رضایت صریح مصرف کنندگان را بدست آورند. “رضایت صریح” به این معنی است که طبق ماده ۴ این سیاست ، باید “آزادانه ، مشخص ، مطلع و بدون ابهام” ارائه شود.

چگونه سازمان ها می توانند از سازگاری GDPR اطمینان حاصل کنند؟ در اینجا چند یادداشت وجود دارد.

اعلامیه های حریم خصوصی

این اطلاعیه های استاندارد است که هنگام ثبت نام برای بیشتر برنامه ها یا خدمات جدید ، می خوانید. GDPR اعلام می کند که این اعلامیه ها باید شفاف و شفاف باشند. بنابراین ، یک کار ممکن است شرکتها انجام دهند این است که روی این موارد دقیق تر و خواناتر عمل کنند – به عبارت دیگر ، مهم است که مردم را بخوانند و نه فقط ارائه یک قطعه بلند از فونت های کوچک ، به اندازه کافی واضح باشند. متن و سپس با کلیک بر روی جعبه “من موافقم” کلیک کنید.

هنگام ایجاد اطلاعیه های مربوط به حریم خصوصی ، مشاغل می توانند سؤالاتی از قبیل موارد زیر را در نظر بگیرند:

     

  • میزان اطلاعاتی که آنها به طور قطعی جمع آوری می کنند چقدر است؟
  • چه کسی پس از جمع آوری مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت (این شامل برنامه های هوش مصنوعی نیز می شود)؟
  •  

  • هدف اصلی جمع آوری اطلاعات در وهله اول چیست؟
  •  

  • دلیل جمع آوری داده ها چیست؟
  •  

  • احتمالاً با چه کسی به اشتراک گذاشته شده است؟
  •  

  • آیا سوء تفاهم بالقوه منجر به چیزی خواهد شد که می توان به عنوان یک نقض حریم خصوصی غیرقانونی از آن دفاع کرد؟

عدم فعالیت فعال

بازاریابی opt-in همچنین به عنوان بازاریابی مجوز شناخته می شود و شامل بازاریابی دیجیتال برای گرفتن رضایت از مصرف کنندگان قبل از دادن آنچه را که با مواد هدفمند است ، می دهد.

تلفنهای همراه به روش مشابه با ثبت نام از طریق ایمیل فعالیت می کنند که در اصل مشاغل ، ایمیل شخصی را درخواست می کنند. این مبادله خاص می گوید که بازاریابان مجاز هستند از طریق ایمیل درباره کالاها و خدمات خود با مشتری تماس بگیرند. در صفحات تلفن همراه ، این ممکن است به شکل یک دکمه رادیویی یا صفحه نمایش پاپ آپ باشد که شرایط خدمات را مشخص می کند. به عنوان مثال ، یک برنامه متصل به Facebook از شما می خواهد که به Facebook اجازه دهید تا از اطلاعات ارسال شده به برنامه استفاده کند.

فرم انتخاب این روش در بازاریابی دیجیتال معمولی است اما یکی از موارد جالب و مفید در مورد سیاست جدید اتحادیه اروپا (و همچنین مقررات کانادا) این است که فرم های انتخابی باید جزئیات بیشتری درباره انواع اطلاعات ارائه دهند. یا ممکن است به اشتراک گذاشته شود به عنوان مثال ، شما احتمالاً دیده اید که مجموعه ای از کادرهای انتخاب روشهای مختلف استفاده از ایمیل شما هنگام ثبت نام در وبلاگ یا خبرنامه را مشخص می کند.

برخی از مجازات های عدم رعایت چیست؟

ICO از طریق مجازات های مختلف از جمله هشدارها ، ممنوعیت پردازش داده ها ، محدودیت داده ها و تعلیق انتقال داده ها ، GDPR را اعمال می کند. عدم رعایت GDPR مجازات های جریمه ای معادل حداکثر ۴٪ از گردش مالی سالانه آنها یا ۲۰ میلیون یورو مجازات می شود. یک شرکت تبلیغاتی تلفن همراه به نام InMobi تقریبا ۱ میلیون دلار جریمه شد زیرا آنها از بین موارد دیگر رضایت مناسبی برای اطلاعات مکان دریافت نکردند.

ICO بر اساس چند عامل از جمله ماهیت مسئله ، عمدی بودن عمل و برای کاهش آن ، تخلفات قبلی ، نوع داده های درگیر و نحوه کشف آن تصمیم به مجازات می گیرد.

قدرت مصرف کننده

GDPR بر توانمندسازی مصرف کننده و اعطای حقوق بیشتر (حداقل در اتحادیه اروپا) به مواردی مانند:

     

  • حق پاک کردن
  •  

  • حق محدود کردن
  •  

  • حق اعتراض
  •  

  • اطلاعیه های اطلاعاتی

اما با توجه به اینکه این هنوز هم یک سیاست نسبتاً جدید است ، در مورد نحوه استفاده از داده های شخصی زمینه های خاکستری وجود دارد. نکته مهم شرکت ها این است که آنها به روش دقیق و شفاف از محل دریافت رضایت را می گیرند. علاوه بر این ، دور کردن این رضایت از شرکتهایی که از داده استفاده می کنند نیز باید گامی ساده و واضح باشد.

یکی از نگرانی های مربوط به GDPR این است که در اصل برای محافظت از داده ها ، در اصل شرکت ها را ملزم به ردیابی و ممیزی داده ها می کنند ، احتمالاً شرکتها برای اجرای قوانین جدید حریم خصوصی ده ها هزار دلار هزینه دارند.

در بیشتر موارد ، تبلیغ کنندگان احتمالاً در آینده نزدیک تحت تأثیر این امر قرار نخواهند گرفت. با این حال ، این نوع داده هایی را که بازاریابان دیجیتال از مشتری جمع می کنند ، تغییر می دهد و به طور بالقوه کمی تغییر استراتژی های کمپین را تغییر می دهد. برای بازاریابان ، این بدان معنی است که آنها ممکن است نتوانند از داده های مصرف کننده برای تبلیغات هدفمند استفاده کنند.

نتیجه گیری

GDPR نمونه ای از یک سیاست مربوط و مفید برای حمایت از مصرف کننده است. اگرچه ممکن است برخی از مشاغل را برای برخی مشاغل ایجاد کند ، مهم است که مدیران کسب و کار و رهبران دیجیتال نه تنها از قوانین و مقررات پیروی کنند بلکه در داخل کشور سیاست هایی را شامل می شوند که از همان اصول حمایت و پشتیبانی می کنند تا از مشتری و وفاداری مشتری اطمینان حاصل کنند.