تغییر آدرس ورود به وردپرس و روش یادگیری برای تغییر آدرس پیشخوان وردپرس

براساس www.iAsk. ai از موتور جستجوی Ai بپرسید:

تغییر آدرس و روش ورود به وردپرس می تواند به افزایش امنیت وب سایت شما کمک کند و دسترسی غیرمجاز را برای هکرهای احتمالی دشوارتر کند. به‌طور پیش‌فرض، صفحه ورود به وردپرس با افزودن «/wp-admin» یا «/wp-login.php» به URL وب‌سایت شما قابل دسترسی است. با این حال، این آدرس ورود پیش فرض می تواند به راحتی توسط افراد یا ربات های مخرب مورد هدف قرار گیرد.

برای تغییر آدرس و روش ورود به وردپرس، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید قبل از ایجاد هرگونه تغییر در آدرس ورود به سیستم وردپرس خود، ایجاد یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود بسیار مهم است. این تضمین می کند که در صورت بروز مشکل در طول فرایند، یک نقطه بازیابی دارید.

مرحله 2: نصب یک افزونه امنیتی برای ساده کردن فرآیند تغییر آدرس و روش ورود به سیستم، توصیه می‌شود از یک افزونه امنیتی مانند “WPS Hide Login” یا “iThemes Security” استفاده کنید. این افزونه ها رابط های کاربر پسند و ویژگی های امنیتی اضافی را ارائه می دهند.

مرحله 3: نصب و فعال کردن افزونه انتخابی به داشبورد وردپرس خود بروید و به «افزونه‌ها» > «افزودن جدید» بروید. افزونه امنیتی را که انتخاب کرده اید جستجو کنید (به عنوان مثال، “WPS Hide Login”) و روی “Install Now” کلیک کنید. پس از نصب، روی “فعال کردن” کلیک کنید.

مرحله 4: دسترسی به تنظیمات افزونه پس از فعال کردن افزونه امنیتی، معمولاً تنظیمات آن را در یک آیتم منوی جدید در داشبورد وردپرس خود خواهید یافت. به دنبال گزینه های مربوط به تغییر آدرس ورود یا پنهان کردن آن باشید.

مرحله 5: پیکربندی آدرس ورود در تنظیمات افزونه، گزینه ای برای تغییر آدرس ورود پیدا خواهید کرد. URL ورود به سیستم دلخواه خود را وارد کنید (به عنوان مثال، “my-login”) یا یکی را انتخاب کنید که توسط افزونه ایجاد شده است.

مرحله 6: ذخیره تغییرات پس از پیکربندی آدرس ورود به سیستم جدید، تغییرات را در تنظیمات افزونه ذخیره کنید. با این کار URL ورود به سایت شما بر این اساس به روز می شود.

مرحله 7: نشانی ورود جدید را آزمایش کنید برای اطمینان از اینکه آدرس ورود با موفقیت تغییر کرده است، یک برگه مرورگر جدید باز کنید و URL وب سایت خود را وارد کنید و سپس آدرس ورودی سفارشی را وارد کنید (به عنوان مثال، «https://www.example.com/my-login”</الف>). اگر همه چیز به درستی پیکربندی شده باشد، باید به صفحه ورود به وردپرس هدایت شوید.

مرحله 8: اسناد وب سایت خود را به روز کنید در نهایت، هر گونه اسناد یا دستورالعمل هایی را که در رابطه با فرآیند ورود به وردپرس به کاربران ارائه کرده اید، به روز کنید. مطمئن شوید که آدرس و روش ورود جدید را به آنها اطلاع دهید تا از سردرگمی جلوگیری شود.

با انجام این مراحل، می توانید آدرس و روش ورود به وردپرس را تغییر دهید و یک لایه امنیتی اضافی به وب سایت خود اضافه کنید.

24 نکته برای بهینه سازی وردپرس

بهینه سازی وب سایت وردپرس شما برای بهبود عملکرد، تجربه کاربری و رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار مهم است. در اینجا 24 نکته برای کمک به بهینه سازی سایت وردپرس خود آورده شده است:

  1. از یک ارائه دهنده میزبانی سریع و قابل اعتماد استفاده کنید: ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کنید که سرعت و زمان آپدیت عالی را ارائه دهد.
  2. وردپرس را به روز نگه دارید: به طور مرتب هسته وردپرس و افزونه ها/موضوعات نصب شده را به روز کنید تا از رفع اشکالات و وصله های امنیتی بهره مند شوید.
  3. بهینه سازی تصاویر: فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر قبل از آپلود با استفاده از ابزارهایی مانند فتوشاپ یا افزونه هایی مانند Smush یا EWWW Image Optimizer.
  4. استفاده از افزونه ذخیره سازی: یک افزونه کش مانند WP Super Cache یا W3 Total Cache را نصب کنید تا با ارائه نسخه های کش سایت خود، زمان بارگذاری صفحه را بهبود ببخشید.
  5. فعال کردن فشرده‌سازی GZIP: فشرده‌سازی GZIP را در سرور خود فعال کنید تا اندازه فایل‌ها کاهش یابد و تحویل محتوا سرعت ببخشید.
  6. کوچک کردن CSS و جاوا اسکریپت: فایل های CSS و جاوا اسکریپت را کوچک کنید تا کاراکترها، فضای خالی و نظرات غیر ضروری را حذف کنید و اندازه فایل ها را کاهش دهید.
  7. از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید: از یک CDN مانند Cloudflare یا MaxCDN برای توزیع محتوای ثابت وب سایت خود در چندین سرور در سراسر جهان استفاده کنید و زمان بارگذاری را برای بازدیدکنندگان از مکان های مختلف بهبود بخشد.
  8. بهینه سازی پایگاه داده: به طور منظم پایگاه داده وردپرس خود را با استفاده از افزونه هایی مانند WP-Optimize یا WP-Sweep برای حذف داده های غیر ضروری و بهبود عملکرد بهینه کنید.
  9. محدود کردن ویرایش های پست: با افزودن کد زیر به فایل wp-config.php، تعداد ویرایش های پست ذخیره شده در پایگاه داده خود را کاهش دهید: define(‘WP_POST_REVISIONS’, 5);
  10. فعال کردن Lazy Loading: بارگیری تنبل بارگیری تصاویر و سایر رسانه ها را تا زمانی که روی صفحه قابل مشاهده باشند به تاخیر می اندازد و زمان بارگذاری اولیه صفحه را بهبود می بخشد.
  11. استفاده از یک تم سبک: سبک وزن را انتخاب کنید و تم خوب کدگذاری شده برای به حداقل رساندن کدهای غیر ضروری و بهبود عملکرد.
  12. محدود کردن درخواست‌های HTTP خارجی: با کاهش استفاده از اسکریپت‌ها، فونت‌ها یا خدمات خارجی، تعداد درخواست‌های HTTP خارجی را به حداقل برسانید.
  13. بهینه سازی تحویل CSS: CSS حیاتی درون خطی یا از ابزارهایی مانند “Autoptimize” یا “Fast Velocity Minify” برای بهینه سازی تحویل CSS و منابع مسدودکننده رندر استفاده کنید.
  14. Caching مرورگر را پیاده‌سازی کنید: با افزودن سرصفحه‌های کنترل حافظه پنهان به فایل htaccess. وب‌سایت خود یا استفاده از افزونه‌های کش، از کش مرورگر استفاده کنید.
  15. حذف پلاگین‌ها و تم‌های استفاده نشده: هر افزونه و تم بلااستفاده را از نصب وردپرس خود حذف کنید تا آسیب‌پذیری‌های احتمالی را کاهش دهید و سایت خود را ساده کنید.
  16. پیوندهای شکسته را رصد کنید: با استفاده از افزونه‌هایی مانند Broken Link Checker به طور مرتب پیوندهای خراب را در وب‌سایت خود بررسی کنید و فوراً آنها را برطرف کنید.
  17. پیوندهای دائمی را بهینه کنید: به جای URL های پیش فرض حاوی اعداد و نمادها، از پیوندهای دائمی سازگار با SEO استفاده کنید که شامل کلمات کلیدی مرتبط هستند.
  18. SSL/HTTPS را پیاده سازی کنید: وب سایت خود را با یک گواهی SSL ایمن کنید تا انتقال داده ها را رمزگذاری کنید، اعتماد کاربران را جلب کنید و به طور بالقوه رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشید.
  19. غیرفعال کردن بک بک و پینگ بک: برای کاهش هرزنامه و بار غیرضروری سرور، بک بک و پینگ بک را در تنظیمات بحث وردپرس غیرفعال کنید.
  20. از یک افزونه اشتراک گذاری اجتماعی سبک استفاده کنید: افزونه اشتراک گذاری اجتماعی را انتخاب کنید که تاثیر قابل توجهی بر زمان بارگذاری صفحه نداشته باشد، مانند تعداد اشتراک گذاری شده یا Sassy Social Share.
  21. بهینه سازی نظرات وردپرس: افزونه ای مانند “غیرفعال کردن نظرات” را برای غیرفعال کردن نظرات در صفحات خاص یا پست هایی که نیازی به آنها نیست نصب کنید و بار پایگاه داده را کاهش دهید.
  22. بررسی عملکرد وب‌سایت: به طور منظم عملکرد وب‌سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​Insights، GTmetrix یا Pingdom نظارت کنید تا زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید.
  23. اجرای CDN برای فایل‌های رسانه: فایل‌های رسانه را به CDN که مخصوص تحویل رسانه طراحی شده است، بارگیری کنید، مانند ماژول فوتون Jetpack یا پلاگین کلودیناری.
  24. از یک افزونه فرم تماس سبک استفاده کنید: افزونه فرم تماس سبک وزنی را انتخاب کنید که به وب سایت شما نفخه غیر ضروری اضافه نمی کند، مانند WPForms یا فرم تماس 7.

با اجرای این نکات بهینه سازی، می توانید سرعت، تجربه کاربری و عملکرد سئوی وب سایت وردپرس خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

3 انتشارات مرجع معتبر/نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. WordPress.org: وب‌سایت رسمی پروژه منبع باز وردپرس، مستندات، آموزش‌ها و منابع گسترده‌ای را در مورد موضوعات مختلف مرتبط با وردپرس ارائه می‌دهد.
  2. WPBeginner.com: WPBeginner یک سایت منبع محبوب وردپرس است که آموزش‌ها، نکات و راهنماهایی را در مورد بهینه‌سازی وردپرس و موضوعات مرتبط برای مبتدیان ارائه می‌دهد.
  3. Yoast.com: Yoast یک شرکت شناخته شده متخصص در افزونه های SEO برای وردپرس است. وبلاگ آنها مقالات جامعی در مورد تکنیک های بهینه سازی وردپرس و بهترین شیوه ها ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *